Gå til innhold

SLANK AV AMMING?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så mange kilo for mye som sitter igjen.

Har født prematur baby som ikke drikker så mye

av gangen. Har fått beskjed at jeg ikke trenger

å pumpe meg, fordi melke produksjonen vil bli

tilpasset babyens drikke behov. Å det er ikke gøy

å ha for mye melk sier de...

Men jeg bryr meg ikke om det hvis det kan hjelpe

meg å gå ned litt i vekt.

Hva tror dere?

Takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At amming er slankende er bare tull!

Skrevet

At amming er slankende i seg selv, er en myte ifølge uttalelse fra jordmor Siri på bim. Vekttapet kan skyldes andre ting. Mange går ikke ned de siste kiloene før etter at de har sluttet p amme, fordi kroppen holder på fettreservene for å være sikker på å ha nok næring til barnet.

Skrevet

Tja, derom strides vel de lærde?? I begynnelsen virker det som om kroppen holder på alt den kan av ekstra kilo for at det skal være nok og ta av til melkeproduksjonen... Når babyen så etter hvert (når den er en del mnd gammel...) trenger mer og mer mat vil det jo kreve mer og mer av energi å få produsert det, så da vil nok melkeproduksjonen hjelpe på kiloene... Virker iallfall sånn på alle mammaene jeg kjenner:)

Skrevet

amminga gjør meg sulten så det hjelper ikke på slankinga for min del.

Skrevet

veit nå ikk ehelt jeg.. har gått ned 24 kg siden mini ble født for tre mnd siden.. og la på meg 13 i svangerskapet.. trodde det var ammingen som gjorde det jeg da men.. spiser jo litt mindre og går masse turer og er i aktivitet hele tiden også.. er kanskje det som gjør utslaget da?? var ji i godt hold før jeg ble gravid da.. litt kraftig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...