Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 min datter på 8 dager drikker mye mme.hun er 100% flaskebarn,men jeg lurer på om hun kanskje drikker litt vel mye..?hun er nå ca 3700g og drikker ca 90-130 ml pr måltid 6-7 ganger pr døgn.lurte litt på om det var mye suttebehov og har gitt ho smokke også men neida,hun er sulten..kan hun få for mye mat?er det skadelig i så fall?en annen ting er at det virker som at hun sliter litt med avføringen også.de første 2 dagene på mme bæsja hun 2 ganger pr dag,bløtaktig bæsj..men de siste par dagene har jeg måttet gitt henne malt og i går kom det en god del,først hard og så bløt avføring men idag ingenting.må jeg gi henne malt hver eneste dag?i mange måltid?håper noen her med erfaring fra mme kan hjelpe meg litt.
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Hvis hu får for mye mat så gulper hu det bare opp igjen. På pakka står det veiledende hvor mye ca.. Lag alltid mengden i flaska litt større enn hun drikker slik at hun har valget.. De skal jo legge på seg en del når de er så små.. Jeg gir malt i hver eneste flaske Halvor får, men han er nå snart 6 mnder gammel. Når han var så liten ga jeg han en ts i annenhver flaske, det hjelper fort.. Men husk at småbarn ikke trenger å ha avføring hver dag. Husk og være nøye med oppmåling av pulver til flaskene. For mye pulver gir treg mage, for lite pulver gir lite næring i melka.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Heisann:) Kan prøve å hjelpe så langt jeg kan... Vår lille gutt fikk mme fra han var rundt 3 uker tror jeg (husker ikke helt... litt tåkete den perioden;) ), og han spiste ganske mye mer enn det som sto på NAN-pakkene for hans alder... Men vektoppgangen har vært helt fin og han er en slank baby, hvis man kan si det sånn? Matmengden går litt opp og ned i grunnen og mme skal ikke være skadelig før man kommer opp i en mengde på over 1 liter i døgnet over flere døgn så vidt jeg har fått info om iallfall... Malt har vi i melka hans i så godt som hver flaske (utenom av og til hvis vi er i byen eller på tur i skogen eller lignende...), tipper ca 1 teskje tilsammen pr døgn er det han får i seg av malt... Lillegutt her har bare bæsjebleier hver 3-4 dag. Håper det hjalp litt, hvis ikke spør igjen;)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 P.S. Vi mme mødre har lett for å henge oss litt for mye opp i ml.. Så egentlig burde vi satt en tape over målet. De spiser det de vil ha;) Lykke til =)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 takker for svar.hørte på sykehuset at spedbarn på mme måtte ha avføring minst en gang pr dag
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 takker for svar jeg får vel tørre å gi litt mer malt da.har kun gitt 1/3 teskje pr døgn i kun 2 dager..
Gjest Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Jøsses.. Det har jeg aldri hørt noe om egentlig.. Men sykehusene sier mye forskjellig.. Men det er jo ikke normalt for alle å ha avføring en gang pr dag....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå