Gå til innhold

barnas fantasi..hjelp!!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen min på snart fire år har søvnproblemer..Han har problemer med å sovne av på kveldene og våkner opp på nettene...og hvorfor?? fordi at han har tiger,løver,krokodiller og bjørner på soverommet sitt..

Noen som har opplevd lignende og har tips til oss???

Det sliter på alle sammen... Er nok ikke enkelt å være han, og er ikke mye enkelt å se sønnen sin gråte i redsel for noe som ikke er der heller...

sukke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en gutt med veldig livlig fantasi som desverre slår ut om natten til tider. Vi har også problemer med litt av dyreverdenen og alt annet som spader som måker der han ikke vil.... veldig morsomt å høre på av og til. Men vi begynte å prate gjennom dagen før han legger seg, begrenser veldig hva han får se av barne tv, og annen tegnefilm. vi har bamser og leker og bøker med bilder av alt mulig han kan drømme om slik at vi kan prate om det på dagen. Han var veldig redd monstre og spøkelse inne kleskapet sitt og under sengen, dette ble borte da han fikk natt lys som var et spøkelse og tøfler som var monste. vi prøver å ufarlig gjøre mest mulig. men legen sier dette er bare en periode, siden hjernen deres ikke er utviklet nok til å fordøye alle inntrykk og forstå hva de ser. og sette ting sammen i riktig rekkefølge er vanskelig og kommer nok ikke før de er 4-5 år kanskje. vi har noen netter enda, men ikke så mange. men husk å gi masse kos, og er det mange netter etterhverandre som gir han dårlig søvn og en sur hverdag, så kanskje flytt han inn til dere i en reise seng for en periode. vi gjorde det når det var som værst og det var trygt å sove inne hos oss og det gjorde at han taklet hverdagen bedre. Ikke at han fikk dette hver natt, men hvis en ond sirkel ble skapt brøt vi den slik. lykke til!

Skrevet

Heller dyr enn mennesker:)

Min sønn våknet ofte opp,hysterisk og fra seg.

Fortalte gang på gang at det sto ei gammel dame ved sengen hans:O

Fant dette etterhvert ganske ekkelt og bestemte meg for å flytte han til ett annet rom.

Etter det pratet han aldri om det mer. Dette var når han var 3 år,nå er han 8 og sover heldigvis veldig bra:)

Skrevet

hørte aldri noe om spesifikt kjønn,men han var plaget med spøkelser der tidligere...huff...må ærlig innrømme at det gav MEG søvnproblemer...har akkurat flyttet inn i et gammelt gammelt gammelt hus...så hele spøkelsestanken er noe man har prøvd å ignorere hele tiden..hehe...og de sier jo at barna kan se spøkelser... *frysninger ved tanken*

er bare glad han fikk til å si tilk spøkelsene at de måtte gå hjem å legge seg...

etter å ha gitt opp på det å forklare at det ikke er noe der prøvde jeg å få han til å be spøkelsene gå hjem å legge seg..det var jo tross alt natt... :) hehe..det hjalp etter kort tid...

vi har prøvd det samme med dyrene nå,så håper det hjelper...er bare redd at det igjen skal bli erstattet med noe nytt skummelt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...