Gå til innhold

dere som skal gi vin til ansatte i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange ansatte er det der da? 2???

i vår barnehage er det minst 6-7. altså minst 500 kr. det blir litt drøyt synes nå jeg. ikke fordi de ikke har fortjent noe da. men de får jo tross alt lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å kjøpe vin til de ansatte i barnehagen.

Snuppa går i en 5 avd barnehage, der er det ca 30 voksne. På snuppa sin avd er det 6 voksne. Hadde jo blitt ruinert nesten.....

Skrevet

men vin til en barnehageavdeling? Altså jeg synes det er HELT merkelig å gi det.

Skrevet

Vi ga vin som avslutningsgave da snuppa slutta på småbarnsadvelingen. De var 4 ansatte der og virkelig verdt hver sin 100 lapp :o)

Men å gi til alle de ansatte i bhg er uaktuelt. Gir kun til de på snuppas avdeling.

Skrevet

Reagerer akkurat som bang og olufsen!

Skrevet

vi gir kun til avd. Der er 4 ansatte.

Tror nok de voksne drikker vin, selvom de jobber med barn.......!!!!!

Skrevet

Det går da fint an å gi annet enn vin...

Jeg pleier å gi de ansatte på Juniors avdeling en Julepose med f.eks te, lys, en liten juleting eller marsipan og et hyggelig kort med takk for året og ønsker om en fin julehøytid.

Det er tanken som teller, ikke prisen....

Skrevet

Hvorfor er det rart å gi vin til de ansatte da? De drikker det jo ikke på jobb, og det er noe de fleste setter stor pris på å få... Bare nysgjerrig..

Skrevet

Det er jo greit, men det er koblinga der som eg syns er rar. Gir ein det som ein ven er det jo heilt anna, men du gir det som forelder til ditt barn. Dessuten er det jo ikkje sikkert at alle drikker vin, ein kjenner vel ikkje barnehagepersonalet på alle plan.

Skrevet

hahaha..tror dere ikke at barnehage-ansatte er normale voksne på fritiden? tror dere at de går rundt å tenker på ungen deres i helger og i ferier, drømmer om bæsjebleier og forsvunnede votter uten navnelapp? jøsses da. vin er en fin gave som de fleste setter pris på, og drikker de ikke kan de ta av merkelappen og slenge på navnet til svigermor.

Skrevet

ja, jeg er ikke i mot å gi vin i presang sånn generelt, men til de barnehageansattesynes jeg det blir så feil. Jeg er jo fullstendig klar over at det er voksne folk vi har med å gjøre her, men en kjenner ( i allefall jeg ) barnehageansatte gjennom ungene. Det er jo DET en har til felles, de fleste i allefall. Og da føler jeg det blir så feil med den vinen. Har vi så dårlig fantasi at vi må gi det?

Helt til slutt synes det ikke det er riktig å gi vin sånn i hytt og gevær. Julen er for mange en trist tid (ja, jeg vet at for de fleste er den utrolig trivelig, men så har vi jo de som ikke har det greit). For å unngå at dette blir for langt; noen kan ha problemer med vinen som giveren ikke er klar over. Da er det best å finne andre gaver.

Skrevet

hos oss veksler de på mye. synes jeg får god kontakt også med de på store barn. fordi de ofte er der en time om morgenen............ det ville blitt mange. De gjør jo også en jobb!

Skrevet

for de ansatte må det jo være supert. 40 flasker med vin..............genialt!!!!! har jo vin for hele året jo!

Skrevet

Jeg kjøper alltid litt sjokolade og julegodt som de kan ha på pauserommet:-) Som lærer vet jeg også at det er det skrevne ord som varmer mer enn selve gaven......

Skrevet

jeg kan le meg ihjel av deg:o)

..."drømmer om forsvunnede votter uten navnelapp"

Skrevet

Jeg hadde synes det var litt merkelig om jeg fikk vin i gave av foreldre i barnehagen.

Jeg har noen ganger fått gave fra foreldre, men aldri vin. En blomst eller en liten ting som barnet har valgt ut, eller en liten gave laget av barnet.

Og ja; Vin er en litt "skummel" gave å gi, er så mange som har dårlige opplevelser rundt alkohol, nå eller tidligere.

Skrevet

Jeg pleier å lage en fin kurv med frukt og masse snop i. Også tegner unga kort som vi skriver en julehilsen på. Denne settes på pauserommet så alle kan kose seg. Pleier å gi den 1 ukes tid før jul, siden bh er stengt i jula.

Skrevet

Ha ha Stinkerbell:oDD *ler*

You are one of a kind....

Vin er nå en fin gave synes jeg da...

Skrevet

jobber i bhg og har barn i bhg, så både får og gir vin. Alle foreldrene på avdelingen spleiser på vin til de ansatte. De som har lyst til å være med da selvfølgelig.

Skrevet

Gir dere alle gaver til personalet?

Vi har ikke engang råd til gaver til egen familie til jul, forventes det at i gir til bhgpersonalet også? Litt rar tanke for meg. Ikke at de ikke er snille og greie, men de gjør jo jobben sin.. Og alle der har mye mer inntekt enn oss..

Skrevet

..hmm vi hadde ikkje tenkt å gi noe annet enn julekort(bilde) til avd. hans.. Følte meg plutselig litt smålig =/

Skrevet

det skal du ikke. jeg kommer ikke til å gi noe. betaler og er faktisk flink til å fortelle ukentlig at jeg er fornøyd............ men et lite julekort fra prinsen skal de få;(

Skrevet

Her på Dib virker det som om de fleste gir gaver til bhg.personellet, men det er ikke helt sånn i virkeligheten.

Ikke i noen av bhg jeg har jobbet i er det vanlig at foreldre gir gaver, men det skjer av og til.

Jeg forventer overhodet ingen gaver fra foreldre. Mye koseligere at de sier at de er fornøyd med bhg, i stedet for å vise det med en gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...