Gå til innhold

Oppussingstips tas imot med stor takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et helt hus som skal pusses opp. Blir en del maling på plater..

Skal og ta kjøkkenet..

Råd om alt tas imot med takk..

Fargevalg, gulvvalg, gardiner, lys, lamper og ALT dere kommer på..

også tips om hvordan en kan spare litt penger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi...det var mye :)

Men jeg tapetserte en hel vegg på kjøkkenet med fototapet :) En strand fra hawaii :) Kjempetøft! Har litt 70 tall stasj og en gammel krystallampe i taket. 49 kr på fretex...hehe..Nå sitter vi på kjøkkenet, det gjorde vi aldri før da alt var kaffelatte ;)

Skrevet

Vanskelig å gi råd når man ikke ser huset det gjelder. Men en del nettsider har gode råd og trendrapporter. ifi.no, f.eks.

Tror sol.no har egne inteiørlinker også.

Skrevet

ville lagt malingsstrie før du maler hvis det er slette vegger, vi har sånne gamle vegger, og man ser så godt feil i veggen hvis det ikke er strie.

Skrevet

For å spare penger kan dere gå rundt til de store byggvarekjedene og si hva dere skal gjøre og si at dere vil kjøpe alt hos de dersom dere får en god pris. Hør hvem som gir dere mest avslag.

Ellers er mitt interiørtips å bruke lyse farger på store flater og bruk heller sterke farger på små, som duker, tepper, bilder og lys. Det som er finest er om alle rommene i huset har samme stil når det gjelder hovedfarge.

Gulv: Klickgulv er tingen, du får i alle farger og og prisklasser. Du kan ta den billigevarianter;laminat eller den dyre;parkett.

Kjøkken: Skal dere bytte innredning er IKEA et godt alternativ, kvaliteten er god og du sparer mye penger og du har et kjøkken som du kan bytte ut med god samvittighet ved en senere anledning. Tenk funksjonalitet og det som er mest praktisk når det gjelder hygiene. Glatte flater og ikke for mye krimskrams

Gjest otilie79 på nye eventyr:o)
Skrevet

Jeg bladde gjennom boligprospektene på finn.no da vi skulle pusse opp huset vårt:o)

Også lagra jeg de bildene som jeg syntes var fine.

Skrevet

KVIKK kjøkken er også veldig bra. Bedre kvalitet enn IKEA, og ikke så veldig mye dyrere.

Skrevet

Et godt tips er å kjøpe seg noen blader å kikke i, her er det mye inspirasjon å få. Feks Bolig nytt eller rom 123.

Har selv nettop pusset opp første etg og hos oss går det i sort/hvitt tapet med tøffe moderne mønster på fondvegger både på kjøkken, spisestue og i stuen. Ble ganske så bra. Vi la parkett på gulvet da vi har et gammelt hus som er sykt gulvkaldt og det er derfor litt lunere med parkett.

Sjekk også ut på internett på www.ifi.no her har de masse gode oppussingstips;)

Fargevalg går vel endel på smak og behag, jeg ville ha det lyst (pga huset og rommene er små) men samtidig litt livligt, derfor har vi hvite grunnvegger (tapet) og en fondvegg med mønster. Dettte gir ulike effekter i rommet som feks at det ser lengre ut, dypere ut, større ut, livligere ut ect. Hvis du vil ha tapeter (er tapetfrelst, hehe) så sjekk ut www.borge.no, www.storeys.no.....det finnes tusenvis, men disse er mine favoritter;) Og i malerbutikkene har de bøker du evt kan låne med deg hjem;)

Viktig med oppussing er grunnarbeid som feks sparkling, heftgrunn før maling ect;) Mal taket, så veggene og til slutt gulv, på den måten slipper du dekke til og være redd for både gulv og vegger;)

Elsker å pusse opp, så misunner deg....hehe! Lykke til med oppussingen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...