olebrum78 Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 jeg sitter her med en klump i halsen. Datteren min på 4,5 år har tisset på seg to ganger idag. Vanligvis prøver jeg å overse det. Men nå i kveld da rant det utover gulvet. jeg ble så sint på henne stakkar.. Så rant over for meg også.. Hvordan kan jeg være så stygg mot henne. Kjeftet skikkelig.. Nå har jeg det ikke godt. Jeg fortjener pepper! tar imot pepper og råd!
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Du får ingen pepper av meg, du er et menneske...Ta kontakt med helsesøster og be om råd og veiledning hvis dette er et mønster hos datteren din...
nickoline og supermann Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 hvorfor ble du sinna da........... har ikke lyst å gi deg pepper jeg. for du er oppriktig lei deg. Det er et godt utgangspunkt for å gjøre det anderledes i morgen. råd vet jeg ikke om jeg har.............. men vi gjør alle dumme ting en gang i blant og som oftest med god grunn..........
Gjest renate&nydelige christina Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Regner med du er redd for pepper siden du er anonym...men uansett jeg svarer ærlig jeg.... Jeg synes nå at man ikke bør kjefte bare fordi barnet tisser på seg!! Hallo, ikke hennes feil...stakkars jenten din:-( Fikk litt vondt av henne ja:-( råd? vel, neste gang bør du telle til ti før du begynner og kjefte.... jeg har det slik at hvis jeg kjenner jeg blir fly forbanna inni meg, da går jeg bort fra barnet litt..i ett annet rom..teller til ti og kommer inn igjen...!!
Pittamitta Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 skal ikke "peppre" deg så voldsomt.Men klart det er vel å gå litt over streken viss man blir SÅ forbanna.er ikke så godt for en liten jente å få skjenn for noe hun kansje selv ikke vil gjøre..Men det kam eksplodere for oss alle iblandt.Jeg ville startet med et belønningssystem.Feks viss hun holder seg tørr en hel dag og er flink å gå på do,så får hun 2 klistermerker.feks når hun har 10 klistremerker,så kan hun få en liten gave,låne fim,bestemme middag ol.Men pass også på at hun går på do,så hun ikke er redd og går og holder seg....
Honningmelon Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Jeg skal ikke gi deg pepper i allefall. Det hender vi gjør ting vi angrer på og får dårlig samvittighet for. Og det er jo et godt tegn :-) Noe liknende skjedde meg en gang, og jeg hadde svart samvittighet i flere dager etterpå.
Gjest otilie79 på nye eventyr:o) Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Ikke noe pepper fra meg! Men en god klem:o) Snakk med jenta di, fortell at det var galt av deg å bli sint og at du er lei deg! Selv om hun er liten, kan hun også forstå at også voksne gjør feil en gang iblandt:o)
Expat Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Vel, det er god moring å gå inn og si til barnet at du er lei for at du kjefta sånn... Å si unnskyld når man gjør noe feil skal gjøres både av mor og barn... Om hun akkurat har sovnet så gjør ikke det noe. En unnskyldning og en god klem får henne til å sove bedre... Er dette med tissinga noe nytt? Kan hun ha fått årets første blærekatarr?
børdi Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 du er bare menneske.. Trøst deg med det.... Her er det kjefting dagen lang...... i perioder. ;-) OG når hun er 4,5 år , klarer hun å gå på do og tisse, det forstår hun....
NoDoubt Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 Jenta vår på 3 1/2 år har hatt en tendens tilå bæsje i trusa de 2 siste ukene. Jeg gikk på lekebutikken å kjøpte en klisterbok av dyreparken i kristiandsand. Er en side man bretter ut. Følger med dyr til å sette i. Det geniale er at dyra kan tas ut og inn og flyttes på så mye man vil. Så hun får et nytt dyr hver gang hun bæsjer på do. Tar bort et når hun bæsjer i trusa! Det har gått over all forventning:-) hun syns det er kjempe kjekt og bæsjer i do hele tiden:-) En gang kom en liten bæsj i trusa, da tok vi et dyr men 10 min etterpå bæsjet hun i do og fikk det tilbake! Anbefales:-) Kostet bare 49 kr.
olebrum78 Skrevet 17. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2007 Føler meg ihvertfall menneskelig etter å ha lest svara deres.. Takk! Jeg må nok bli flinkere å telle til ti, og overse ting.. Ellers så sover hun søtt og godt nå.. Jeg ba selvfølgelig om unnskyldning, og sa at en ikke kunne snakke slik til hverandre.. Jeg sa jeg var veldig lei meg. Hun er verdens beste da. Jaja det er sånt som skjer, det går nok bra mamma....
Expat Skrevet 17. november 2007 #12 Skrevet 17. november 2007 Jammen da er dere jo venner igjen da, og det er ikke så ille... Da kan du sove godt i natt!
Skravlemamman Skrevet 17. november 2007 #13 Skrevet 17. november 2007 Kjære deg, husk at det er den virkelig gode mamman som ser at hun ikke alltid er perfekt:-)Hun er heldig er hun....
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 17. november 2007 #14 Skrevet 17. november 2007 Herregud du er da bare et menneske. Ingen er perfekte, jeg har også dårlig samvittighet etter at jeg var sint på guttungen i går. Han gjemte seg for meg og vi hadde dårlig tid. Han hadde sprunget ut før jeg fikk på meg sko, da jeg kom ut så jeg han ikke på plass, lete alle plasser først, fikk så panikk og begynnte å rope og kjefte, Da dukket hodet han opp fra bagasjerommet på bilen, han hadde da åpnet bildøra og klatret baki og gjemt seg godt. Jeg begynnte å gråte med en gang fordi jeg hadde blitt så redd og fikk dårlig samvittighet. Det er vondt etterpå, men vi må bare forklare hvorfor vi blir sinte. Jeg ble sint fordi jeg ble redd det hadde skjedd han noe, at han hadde sprunget oppi veien eller noe. Du er ingen dårlig mor, du er bare et menneske som vi andre er
tre små... Skrevet 17. november 2007 #15 Skrevet 17. november 2007 hørtes ikke godt ut for verken jenta di eller deg.. jeg kan jo fortelle deg at ho sikkert ikke gjorde det med vilje og at det kan bli et enda større problem ved å kjefte sånn.. men det vet du helt sikkert selv! og du har sagt unnskyld og virker som jenta di sover godt nå og har det bra:) prøv heller å reagere anderledes neste gang og du er en god mor som vil jenta di godt og får dårlig sammvittighet når det renner over!!! ingen er perfekte!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå