Gå til innhold

Søvnapnoe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 16 mnd som hittil ikke har sovet en hel natt ennå. Vi har trodd det var pga at hun bare var urolig, men her en natt sov jeg sammen med henne på hennes rom og oppdaget at rett før hun begynner å skrike slutter hun å puste i noen sekunder. Dette er pappaen hennes også plaget med, men har aldri oppdaget det med henne før. Skremmende!! Er det noe jeg burde få time hos fastlege for? Det er snakk om ca 5 sekunders pustestopp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun har jevnlige pustestopp, så syns jeg du bør kontakte lege, ja. Er ikke sikkert det er noe farlig, men greit å få sjekket det opp.

Jeg hadde i allefall gjort det.

Skrevet

Dette høres ut som at det kan være søvnapne. Det betyr at man har jevnlige pustestopp i løpet av den tiden man sover. Jeg har en datter som ikke har sovet en hel natt på over ett år, hun våkner hver natt og gråter og nærmest hiver etter pusten. Jeg har sittet i uttalige timer ved hennes seng og fulgt med henne i redsel for at hun skal slutte å puste, hun har jevnlige pustestopp gjennom hele natten. Hun puster også ganske tungt bare hun sitter på gulvet og leker med lekene sine. Vi har holdt på i ett år for å få henne utredet og legene konstaterte nylig at hun lider av søvnapne som følge av atlfor store mandler. Hun har nesten ikke passasje nedi halsen sin stakkars. De tok en søvnregistrering på henne som avslørte dette. Hun har også spist veldig dårlig helt siden hun ble født noe som også er forårsaket av den trange passasjen i halsen, hun er nå snart 2,5 år, og veier kun ca. 11 kg. Legene var ikke tvil om at hun må opereres (fjerne mandlene og falske mandler). Du bør definitivt kontakte lege for å få din datter utredet, søvnapne kan bli ganske alvorlig hvis det ikke behandles.

Skrevet

I tillegg burde nok mannen din ta en tur til lege. Søvnapne kan gi større sannsynlighet for slag etc

Skrevet

Kontakt lege og få dem til å henvise deg til spesialister. For det er ikke bra. Samboer har søvnapnè

Skrevet

Tusen takk for svar! Skal ringe å bestille time hos lege i morgen, og da kan jeg samtidig ta opp dette. Mulig jeg bare burde bestille time til mannen å med det samme,han har utsatt det i 4 år nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...