Gå til innhold

Utvidet sykemelding via telefon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man det? Jobber nå 50%, ønsker å få full sykemelding pga. veldig vondt i ryggen og bekken... Kan jeg få det ved å ringe legen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kun er ved videreføring av den prosenten du allerede har, men jeg er ikke sikker.

Skrevet

du kan ringe å høre? men som regel vil sikkert legen undersøke deg tenker jeg.

enig med kakemonsteret forresten.

Skrevet

Jeg hadde vært 50% sykemeldt i noen måneder og etter jobb hadde jeg så vondt at jeg klarte ikke gå lenger. Vondt i baken og beina.. Og klarte ikke å sitte.. Så jeg ringte legen og fikk 100% sykemelding, uten konsultasjon.. Så for meg var det ikke noe problem.

Men ta en telefon å hør.. Kanskje legen vil ta en titt, men det går vel greit? Bruker å få time ganske fort da...

Skrevet

Det spørs på legen. Jeg ringt og spurt dama i resepsjonen hva jeg skulle gjøre... om jeg skulle bestill time eller om hun ville spørre legen ang. sykemeldinga. Hun spurte om grunnen at jeg ønsker det og sa at det er sikkert ikke et problem men skulle høre med legen og ringe meg tilbake dagen etter. Neste dag ringte hun meg og sa at sykemeldingen var klar til å hente når som helst. Men da viste legen min at jeg hadde en god grunn og derfor sparte seg selv tid ved å gjøre det sånn i stedet for å treffe meg når han viste alt om meg lell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...