Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Sønnen min på snart 14 mnd har begynt å bite. Detter skjer først og fremst når storebror på 3 år forsøker å ta ifra han leker. Men jeg er redd for at det kan bli et problem i barnehagen. De sier at han ikke har bitt i barnehagen. Ønsker råd angående dette. Til nå har jeg satset på forebygging, og det fungerer greit her hjemme. Storebror har blitt flinkere til ikke å ta lekene. Den lille har aldri klart å bite så det har blitt merke, men det hender fortsatt at han forsøker. Ønsker først og fremst råd fra folk som jobber i barnehage eller som på annen måte har kompetanse på dette området. På forhånd takk.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Gi minst mulig oppmerksomhet til han som har bete. Si nei med en bestemt stemme, og trøst å gi myye oppmerksomhet til den han har bitt. Jobber i bhg, mange år siden jeg var på småbarnsavdeling. Men når noen bet så vi "nei du har ikke lov å bite" og satt de på en stol. Bare noen min. (din er vel kansje litt for liten til det) Det kommer seg nok når han får mer språk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå