Gå til innhold

Når en sak har gått til inkasso...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regler som sier hvor mye inkassobyrået kan ta seg betalt gjennom gebyrer og slikt?

Fikk en inkassoregning fra Transcom tidligere i år, der salæret var nesten like høyt som kravet. Har betalt inn noe, før jeg plutselig ikke hørte fra de noe mer. Så fikk jeg høre at de ikke fikk lov til å drive med inkasso mer, for de tok seg overbetalt. Men her om dagen fikk jeg brev fra et annet inkassobyrå, som har tatt over saken. Jeg synes det er veldig mye å betale i salær, kan jeg klage på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan du. men de kan være vanskelige. har selv kranglet med et byrå for en tid tilbake.

Det var et helt urettmessig krav. Jeg fikk ihvertfall halvert det........ men kranglet mye. de så vel at jeg ikke ville gi meg og at de ikke gadd å bruke så mye arbeidstid for småpenger. ikke småpenger for meg da. Jeg gir ikke bort penga mine til sånne selskaper heller.........

Skrevet

Ja, der er regler. Men jeg husker ikke hvor mye de kan ta. Det er så og så mange prosent. Men så er der et minimusbeløp (?) Jeg fikk inkasso på et krav på 99kr, som ble til 450, det er jo litt kjipern da. Men skrev brev til dem og fikk sletta kravet jeg:)

Skrevet

Det er grenser, men grensene er nok rimelig høye. Hadde en inkassosak med fotoknudsen i fjor, og regningen ble over dobbelt så stor bare ved det første brevet jeg fikk fra inkassoselskapet deres, rimelig sure penger å betale når det er firmaet som har tullet.

Ta kontakt med det nye selskapet og selskapet du fikk inkasso av og hør om det er noe de får gjort med saken.

Skrevet

Ja, jeg skal gjøre det... Undersøkte litt på nettet nu, og fant ut at salæret var aaaltfor høyt i forhold til hva som var lovlig.. Så dette skal jeg klage på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...