Yellowgoldfish Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Gutten min på 2 1/2 år har 10-20 røde, kviselignende prikker i fjeset, noen med litt gult puss i. han har vært sur og rinete (og snørrete) noen dager, men ikke ellers i dårlig form. han har ikke noe prikker på kroppen og er ganske blid. Litt varm, men ikke feber. Hva tror du??? Har også en jente på 7 mnd. vil hun være smittet alt? i så fall ikke - hvordan unngår jeg smitte?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #2 Skrevet 18. november 2007 Hei! Begynner de å klø noe veldig er det vannkopper. Det er vanskelig å unngå smitte ved vannkopper siden det er mest smittsomt 5-10 dager før det bryter ut. Men det er ikke alltid det smitter mellom søsken. Jeg har en vennine som har to barn og der fikk den eldste(3år) vannkopper og den smitten den miste på 6mnd og det gikk veldig bra: Hun smurte inn babyen med masse hvitvask han ikke skulle plages så mye, og det gikk bra, han fik mindre med arr enn storesøster.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Høres ut som vannkopper det ja. Smør inn med hvitevask. Det er varierende hvor mange prikker man får. Vill bare vært glad til om minstemann fikk det, for jo mindre de er jo lettere får de det. Så er du jo ferdig med det.
Yellowgoldfish Skrevet 18. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. november 2007 Nå forsvinner de en etter en - 2 dager etter de kom. han har ikke klødd i det hele tatt! Har kommet en og annen rød prikk på kroppen i dag, men ikke noe puss i det hele tatt. og de fra i går driver og blir borte. Skjønner ingenting jeg...
Kitty75 Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Vannkopper skal det vel komme skorper på? Er kanskje noe annet han har da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå