Gå til innhold

Er det vannkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 1/2 år har 10-20 røde, kviselignende prikker i fjeset, noen med litt gult puss i. han har vært sur og rinete (og snørrete) noen dager, men ikke ellers i dårlig form. han har ikke noe prikker på kroppen og er ganske blid. Litt varm, men ikke feber. Hva tror du???

Har også en jente på 7 mnd. vil hun være smittet alt? i så fall ikke - hvordan unngår jeg smitte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som vannkopper ja. Har to unger hjemme ( en på 6 mnd og en på 2 år) med vannkopper nå. Det er røde prikker av ulike størelser med sånn gulaktig blemme i modten. Enkelte prikker ser mer ut som kviser ja. Begge mine hoster og er snørrete. Den eldste hadde noen dager med feber også. Sjansen for at den yngste er smittet er rimelig stor tror jeg.

Skrevet

ville IKKE prøvd å unngå smitte viss det er vannkopper, like greit at de får det når de er små, da får de ofte det lettere enn når de blir eldre

Skrevet

Enig, greit å bli ferdig med det. :-)

Skrevet

Ja det er jo ikke noe å gjøre nå:-)

Men flere av prikkene i fjeset er bare røde - uten puss. Og flere av de med puss tidligere i dag har bare tørket inn til ingenting - det er ikke sånn stor tykk skorpe.. Rart.. Er det også vennkopper? Synes det er så vanskelig å vite. Synd å kutte all sosial omgang hvis det ikke er det også...

Skrevet

Jeg må spørre igjen - det er nemlig dag 2 av denne rare greia.

Gutten min våknet i dag med ikke flere prikker i fjeset - bare en til på armen. De har liksom stoppet opp å utvikle seg. Kan vel ikke være vannkopper da? Nå har han bare disse røde prikkene uten puss i som ser ut som kviser som er ferdige. Hva tror dere - please svar!!:-) Kan jo ikke sende ham i barnehagen hvis det er vannkopper!!

Skrevet

høres sånn ut enda synes jeg.koppene kommer i løpet av 3 døgn tror jeg det var.de kommer ofte som en rød flekk,så litt opphøyd så med puss å tilslutt tørker den inn.ikke alle får skorpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...