Millapril Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Erica har vært litt "slitsom" på dagtid i det siste. Hun vil liksom ingenting. Ikke ligge alene å leke, ikke ligge å leke sammen med oss, ikke leke foran speilet osv. Vi var ganske rådville etter noen dager med mye gråt og tok kontakt med helsestasjonen og vi fikk komme til samtale. Der møtte både helsesøster og en barnepsykolog. Disse ga TOTALT forskjellige råd. For der helsesøster mener at barnet bør ligge alene å gråte en stund, mener barnepsykologen at vi bare skulle møte barnets behov og plukke henne opp når hun viser tegn til det. Barnepsykologen mener at Erica signaliserer at hun vil ha kos og trygghet, før hun føler seg klar for å leke alene. 7-8 mnd kan være en frustrerende tid for babyer, da de skal lære seg å komme seg videre og ikke alltid skjønner hvordan. Enkelte trenger visst mer trygghet for å tørre å prøve seg på dette selv iflg barnepyskologen. Merkelig at det skal være så ulike råd. Vi har prøvd både helsesøsters råd om å la henne ligge å gråte litt, noe som gjorde vondt værre virket det som. Så nå prøver vi ut barnepsykologens råd og møter barnet vårt sitt minste behov. Føles som vi skjemmer henne litt bort, men det skulle vi visst ikke tenke på.... Egentlig ganske morsomt å være med på denne seansen på helsestasjonen. Vi skal gi tilbakemelding om hva vi synes om ca 2 uker. Blir spennende!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Jeg er helt enig med barnepsykologen og ikke hs... Har hele tiden hatt den oppfatningen at i å gjøre Camilla så trygg som mulig gir jeg henne mulighet til å bli selvsikker og tørre litt forskjellig. Mange har ment at jeg skjemmer henne bort, men jeg føler ikke det selv iallefall. Merker på Camilla at hun kan bli veldig frustrert til tider, og da hender det at hun må ha en liten stund på fanget til mamma før hun er klar for nye utfordringer. Kjempespennende å se hvordan det går med Erica fremover :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Helt enig med dere. Jeg merker det her også om dagen. Hun er skikkelig frustrert siden hun ikke kommer seg noen vei. Vil ikke ligge alene for lange perioder av gangen. Mammas fang er stort sett ett godt sted å hvile ut og kose litt. På den andre siden synes jeg det er veldig godt med disse små kose stundene siden det ikke er mye flaske hun får på fanget lenger. Så jeg synes det er godt med den roen og kosen det gir. Samtidig som at jeg ønsker at hun skal vite at mammas og pappas fang er en trygg havn. Merkelig at de gir forskjellige råd. Overrasker jo ikke, men det er rart at de ikke er samkjørte.
Tussi og Maja Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Så merkelig at de sier så totalt forskjellig.. Trodde det var hele poenget med et slik tverrfaglig møte, at man skulle finne en felles løsning... Litt forvirrende å være foreldre oppi dette. Men det blir spennende å se hvordan Erica reagerer når dere skal følge psykologens råd. Håper det er noe som går seg til ganske fort da!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Det er rart at man skal få så forskjellige råd ja, synes vel de bør sette opp en united front så man ikke blir totalt forvirra. Men her er jeg enig med psykologen, jeg synes også Erica viser at hun trenger trygghet. Alle barn er jo forskjellige, og man kan ikke si at en metode passer for alle slik tydeligvis HS vil. Her har vi en litt blandet metode, litt av begge deler egentlig. Mia er en liten tøffing, ikke minst nå som hun har blitt litt mer mobil så er hverdagen helt ny. Det må jeg si, dere kan glede dere til de krabber! Det er helt utrolig hvor mye de plutselig klarer seg selv, ting skal oppdages og smakes på og da har man vel ikke tid til mamma :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå