Gå til innhold

noen helsepersonell hær?


Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvorfor, enterotabeletter ikke skal deles??? trenger svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan tenke meg det er fordi det er et beskyttende lag rundt slik at tabletten skal gå hel gjennom den sure magesyra. Deler du den i to blir mister den nok en del effekt...

Skrevet

Det beskyttende laget gjør at den løser seg opp i tarmen og suges opp derfra. Hvis man deler den kan den løse seg opp i magesekken og opptaket av virkestoffet blir dårligere.

Skrevet

det er riktig det de andre skriver også, men det er viktig for enterotabelletter som deles kan i hverste fall føre til at du får en overdose av medisinen og ikke den sakte utsivingen som er meningen. på eplepsi medisiner ol kan dette få ganske alvorlige konsekvenser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...