Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 noen som vet hvorfor, enterotabeletter ikke skal deles??? trenger svar!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Kan tenke meg det er fordi det er et beskyttende lag rundt slik at tabletten skal gå hel gjennom den sure magesyra. Deler du den i to blir mister den nok en del effekt...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Det beskyttende laget gjør at den løser seg opp i tarmen og suges opp derfra. Hvis man deler den kan den løse seg opp i magesekken og opptaket av virkestoffet blir dårligere.
Nancy Drew Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 det er riktig det de andre skriver også, men det er viktig for enterotabelletter som deles kan i hverste fall føre til at du får en overdose av medisinen og ikke den sakte utsivingen som er meningen. på eplepsi medisiner ol kan dette få ganske alvorlige konsekvenser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå