Millapril Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Hvordan sover deres små nå om dagen? Har de fortsatt 2-3 dupper på dag tid og hvor lenge varer disse? Erica sover nå gjennom natten, dvs 12 timer fra 19-07 (hurra!). Hun trenger en liten dupp om formiddagen, gjerne 2 timer etter at hun har stått opp. Da sover hun alt fra 20 min til 60 min. Så kan det gå 3-4 timer til neste dupp. Denne kan være alt fra 30 min til 2 timer! Vanligvis ca 1 time. Etter det vil hun ikke sove mer på dagen lengre. Før var det mer "mønster" i sovingen, men det er visst i ferd med å endres. Hvor mye totalt søvn trenger disse småttisene da?
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Camilla hadde jo også alltid 3 lurer hver dag, men nå skjer det oftere og oftere at hun kun har 2 lurer. Den første er som regel i 10 - 11 tiden på formiddagen, og den andre er som regel etter middag klokken 15. I dag har vi vært på farten og hun har vært mye i vognen, men kun hatt 2 lurer. Men virket ikke overtrøtt når jeg la henne kl 19, så det tyder på at hun ikke trengte mer enn to lurer i dag. Første luren var vel på rundt 1 - 1 1/2 time, andre luren var på ca 45 min. Hun sover også som regel hele natten, men noen ganger med avbrudd med smokkedytting :-)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hei, Her sover hun 2-3 lurer per dag på 25 minutter hver gang. Hun har jo vært våken konstant de siste 2 1/2 ukene på natta. I det siste har jeg begynt å tenke på at hun kanskje sover for lite om dagen. Prøver jo å få henne til å sove igjen når hun våkner, men det er konstant umulig. Om natten sover hun fra 19 til 06.00. Får en flaske og sover til mellom 8 og 1/2 9.
Tussi og Maja Skrevet 18. november 2007 #4 Skrevet 18. november 2007 Maja har den siste tiden hatt tre dupper på dagtid. De har som regel vart en halv time, noen ganger opp til 40 min. Hun er som regel klar for ny dupp etter å ha vært våken i tre timer. Synes egentlig det fungerer greitt slik. På natten har hun faktisk sovet til ca halv sju (legger seg kl sju), så det er vi veldig fornøyd med!
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. november 2007 #5 Skrevet 18. november 2007 Mia er også på 2-3 dupper om dagen. I det siste har det gjerne blitt 2, og da kan den første vare i et par timer om jeg er heldig, den siste i kanskje 45 min.
Två små trollungar Skrevet 19. november 2007 #6 Skrevet 19. november 2007 Amanda har også 2(-3) dupper hver dag. Oftere og oftere er det bare 2. Hun pleier å sove ca 1,5 time den ene gangen og 45 min den andre gangen, men det varierer... Vi legger henne ca halv 7 om kvelden. Som oftest står hun opp kl 6, men den siste uka har hun sovet til halv 7 -7 flere dager. Idag våknet hun kvart over 6. Jeg la henne igjen og sa at det ikke var morgen enda, ofte kan hun sove en halvtime til da, men idag sov hun helt til 8.30! Det har aldrig skjedd før! Måtte jo til og med inn for å se at hun pustet!
Rødtopp75 og to små Skrevet 19. november 2007 #7 Skrevet 19. november 2007 Josefine sover også nå stort sett hele natta 19-07, men det hender hun våkner og sutrer litt før hun sovner igjen. Om dagen er vi fortsatt på ca tre dupper. Den første på 45-60 min som regel og de andre to på ca 30 min. Innimellom kan Josefine sove lenge (rundt 2 timer) på første dupp og da blir det som regel bare to dupper. Her er det som regel to timer mellom hver soveøkt og jeg synes det ikke er så lenge, men hun blir fort trøtt og grinete og trenger tydeligvis søvnen (selv om hun kjemper hardt mot den..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå