Gå til innhold

Unødvendig kommentar på jobb i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2. Var på ultralyd torsdag og jordmora var ganske sikker på at det var en gutt til (ikke 100% da for det var hun ikke med noen sa hun). Men alt var bra med gutten i magen min. Jeg ble selvsagt kjempe glad og letta for at alt var bra med han. Jeg hadde blitt det uannsett for å si det sånn. Sa det på jobb i dag at vi venter vår andre gutt og at jeg gledet meg til det. Da får jeg høre det at jeg må da prøve på en til for å få ei jente. Jeg ble veldig lei meg overfor sånne komentarer, dette var selvsagt fra 2 som har jenter selv, hun ene har en gutt og ei jente. Jeg sa at det holdt med 2 unger. Og jeg har tenkt at skal vi ha en baby til en gang så er det fordi vi vil det,, ikke fordi vi prøver på ei jente eller gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si akkurat hva du mener om den slags kommentarer! Venter vår andre gutt og er stoorfornøyd!

Skrevet

Har hørt det selv (har to gutter), men tar meg absolutt ikke nær av sånne tåpelige kommentarer...

Blir for dumt.

Skrevet

Herlighet, folk får seg til å si så mye dumt :s

Skrevet

Jeg ønsker meg en gutt til jeg! Men blir det en jente blir jeg jo like glad:) Unødvendig kommentar ja!!!

Skrevet

åhhh. jeg ønsker meg en gutt til jeg også............... men hyggelig med ei jente hvis det skulle skje en gang.!

Skrevet

Sånt ler jeg bare av. Vi har to jenter og har fått høre flere ganger at nå er det bare gutten som mangler, men her mangler vi ingenting, har to perfekte jenter som vi er veldig fornøyde med. Har aldri savnet gutt heller, skjønner ikke hvorfor andre folk savner det hos oss.

Skrevet

Da jeg ble gravid i juli så var det ikke noe spesielt ønske jeg hadde, men at jeg ønsket meg en baby til, kjønnet på babyen spilte liten rolle. Men jeg er veldig glad for gutten i magen min jeg. Hadde vært like glad om det hadde vært ei jente. Men nå er det en gutt og jeg har lov til å glede meg til det.

Skrevet

Ja sånne kommentarer er så fjærne... blææææh....

Jeg er gravid med nr 3 nå, det var prevansjonen som svikta der (ikke at det har noe å si) men nå sier alle "Ja, nå prøver dere å få jenten!!!" "gir dere ikke før dere får jenta nei" "håper det blir jente denne gangen da, slik at det ikke blir 4 barn til slutt blabla"

Neeeeei...... Samma hva det blir så lenge barnet er friskt er det ikke????

Seff, vi ønsker litt jente nå. Men det er bare fordi våre 2 nydelige gutter er MEGET ville :) hehehe.... Ser for oss en vilter liten gutt til, skal bli liv ja :) hehehe...

Skrevet

Ville nok ikke hengt meg opp i en slik kommentar, er jo noen som bare får gutter og noen får bare jenter. Ville nok tatt det som en spøk og sagt bare ja, kanskje vi får prøve på en til om noen år!!

Skrevet

Jeg også fikk uendelig mange av de kommentarene da jeg var gravid med vår andre gutt! Vi tar det forskjellig...jeg synes sånne kommentarer bare er unødvendige, og bryr meg ikke om dem i det hele tatt. Vi har fått våre to barn, det ble to gutter, og vi kunne ikke vært mer heldige!!

Skrevet

Jeg tar ikke det å kunne få barn som selvfølge og det at jeg er så heldig å oppleve å få 2 gutter er jeg kjempe glad for. Jeg synnest bare det var en unødvendig kommentar å komme med. Men er nok sikker på at foreldrene mine fikk samme kommentar da de hadde fått søstra mi også, vi er 2 jenter.

Skrevet

Da vi fikk vite at vi ventet en gutt til så sa venninen til moren min, "Da er du vel skuffet, ikke sant? Jeg vet moren din er...."..siden vi ikke fikk ei jente...Var så sjokkert at jeg bare stod der uten å si noe til den drittkjæringa.

Skrevet

Jeg har to gutter, og ei jente. Nå når vi fikk jenta klarte noen teite folk å si at jaja nå var du heldig som til slutt klarte å få ei jente også. Jeg gjorde meg dum, og spurte hva de mente med det... og om de hadde peiling på om det nå var til slutt... de ble flaue da ja

Ei venninne av meg opplevde det samme, bare at hun har to jenter og venter en gutt nå. Hun har fått kommentarer lik min, og en kommentar fra ei som sa "håper for mannen din sin skyld at de ikke har sett feil på ultralyden da, for da blir han nok skuffet"

Skrevet

kipt når folk sier det. jeg er gravid med nr to nå også... jeg skal på UL om to uker.. jeg har aldri fått kommentar på at jeg må ønske meg en gutt siden jeg har en jente fra før av liksom... men folk spørr meg hva jeg ønsker meg. da svarer jeg at jeg ønsker meg begge deler så blir glad uansett.. kjempe kjekt med to jenter. når de blir så tett i alder (akkurat 2 år i mellom) så hadde det vært kjekt. men hadde jo vær kjempe kjekt å ha en av hver også..;) så for meg er det en vinn vinn situasjon sier jeg bare..og alle er helt enig..;)

Skrevet

Jeg føler jeg får slike kommentarer hver dag...har to gutter, og er gravid med nr 3. "Ja, du ønsker deg vel jente nå da?", "Håper du får jente denna gangen" osv...synes det er helt teit å si sånt, men orker ikke irritere meg over det mere. Jeg trykker ikke ut unger inntil jeg får ei jente, for å si det sånn, hehe! Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, og nå som jeg bare har gutter fra før høres det helt rart ut for meg om jeg plutselig skulle få jente, jeg er jo vant med goguttane mine =)

Skrevet

Helt ærlig: En slik kommentar kunne jeg godt ha kommet med og ikke ment noe vondt med det i det hele tatt.

Tankeløst tørrprat uten vond mening.

Hvis dette blir det verste som skjer i dette svangerskapet, så ville jeg takket Vårherre for det.

Skrevet

Jeg har 4 gutter... og ei jente. Kan love deg at jeg har fått høre den typen kommentar et utall ganger.

Synes synd på mennesker som vrenger ut av seg slike idiotiske kommentarer jeg;=) Uvitenhet og mangel på evne til å tenke før de åpner kjeften!!

Skrevet

Vi venter jente nr 2, og har fått høre at "da blir det en nr 3 også"

Jeg må innrømme at det hadde vært moro med en gutt, men hvis jordmor tok feil på UL, tror jeg det blir litt rart for meg, siden jeg er innstilt på jente nå (kommer nok over "sjokket"ganske rask ;-) )

Svigermor er veldig begeistret for at det er jente igjen, siden hun selv bare har gutter. Det irriterer meg. Ok at det var litt stas med første jenta, men når hun sa det denne gangen også, spurte jeg om hun ikke hadde blitt glad for et guttebarnebarn også.

Ellers synes jeg ikke det er noe galt i å ønske seg et kjønn, hvis man bare blir glad for det barnet som kom ut til sist. Jeg er jente nr 3, og det var nok et ønske om en gutt fra min fars side, men jeg har aldri merket noen skuffelse over at jeg ble jente.

OK å få et siste barn for å prøve å endelig få jenta eller gutten, igjen; så lenge man blir glad for barnet (og det tror jeg de aller, aller, aller fleste blir)

Men ikke noe gøy at andre antyder at ungen i magen ikke er "bra nok" pga kjønn.

Skrevet

hadde jeg ikke giddet å hengt meg opp i engang...

Skrevet

Jeg fikk høre det samme da jeg møtte ei bekjent som hadde fått to gutter.. (jeg har bare en) Så jeg sa til henne:" Så herlig med TO flotte gutter da! Begge er jo heelt nydelige!" Så fikk jeg som svar :" Ja, det er de vel. Men jeg ønsket meg ei jente jeg da! Du kan være heldig om du får ei jente neste gang!"

Eh... Jeg blir da jaggumeg like glad for en gutt! Så lenge barnet er velskapt og friskt så spiller det da ingen rolle! Og folk bør passe seg for slike stygge kommentarer!

Gratulerer med to gutter, vær stolt av barna dine!

Skrevet

Jeg har en gutt fra før og ønsker meg en gutt til. Morsommere og mer herlig gutt skal du lete lenge etter. Helt objektivt sagt seff. Tar gjerne en jente også, men håper litt på en gutt. Er ikke gravid altså. -takk og farvel!

Skrevet

Jeg er kjempe stolt, og føler meg veldig heldig som får en gutt til. Jeg gleder meg som en unge til han kommer i april. Jeg vil bare ikke at folk skal synnest synd på meg fordi jeg venter en gutt til, det er da ikke synd på meg for det. Jeg mener det holder med 2 nå, men kan hende vi skifter mening, men da spiller det ingen rolle hva nr 3 blir heller da.

Skrevet

Bra =)

Vi skal nok også bare ha 2.. Om det blir to gutter så spiller det ingen rolle ;) Er like stolt uansett ;)

(Jeg skjønner forresten ikke tankegangen med at noen syns synd på noen som får 2-3 gutter eller 2-3 jenter.... )

Skrevet

Sånne tåpelige kommentarer fra enkelte altså. Vi har en gutt som er så utrolig skjønn og god. Må innrømme at jeg har ønsket meg flere gutter (når den tid kommer), men VET selvfølgelig at jeg vil bli like glad uansett kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...