Gå til innhold

tarmene på utsiden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke meningen å skremme noen, men jeg håper noen kan gi meg svar.. Ei veninne av meg fikk nettopp vite at babyen hennes har tarmene på utsiden av kroppen. Dette ble oppdaget ved en sen ultralydundersøkelse som hun selv ville ha, bare sånn for gøy.. Hun skal nå ta barnet med keisersnitt, ca 7 uker før tida... Jeg er veldig bekymret for henne og babyen, og for ikke å bygge under hennes egne bekymringer så vil jeg ikke spørre for mye.. Men er det noen av dere her inne som vet hvordan dette blir behandlet? Er det snakk om livsfare for den lille, hva er den medisinske grunnen til at legene velger å ta barnet så pass lenge før termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet , er ikke dette noe gunstigt nei. Men jeg tror ikke det er snakk om livsfare for hverken mor eller barn. Men det skal sies at jeg IKKE er et fagmenneske.

Jeg har lest , og hørt at ved Alle inngrep er det alltid en sjangse for dødelighet. Men at et barn blir født med tarmene på utsiden , har de VELDIG god kontroll på . Dessuten det viktigste ; Dette er en planlagt operasjon for babyen , de er forberedt!

Jeg tror HELT sikkert at dette går bra , og eneste tegnet blir et arr på magen på lille babyen! Men som sagt , jeg er ikke et fag menneske.

Lykke til.

Skrevet

Hei!

Du burde ta kontakt med minst, hun holder til på DIB forumet. Hun vil sikkert gi deg svar på det du lurer på :-)

Skrevet

Jeg vet at det er gode prognoser på den tilstanden, men min venninne var av de uheldige. Hennes sønn ble tatt med keisersnitt på Rikshospitalet 3 uker før termin pga at tynntarmen var på utsiden av kroppen. Gutten måtte gjennom mange operasjoner, men døde dessverre etter tre uker av blodforgiftning.

Skrevet

Jeg har ei venninne som på ul fikk vite at barnet hadde tarmene på utsiden. Hunn fikk planlagt keisersnitt, og jenta ble operert med en gang. Alt gikk veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...