balsam Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 håper det ikke er såååååå ille alltid.... huff.... bare hyyyyyling og vræling i hele dag egentlig!!!!! alt er en kamp... hun skulle tillogmed flytte sofaen min i dag!!! SOFAEN liksom..... og ble ramaskrik når hun ikke fikk lov.....
nickoline og supermann Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 de er morsomme. her er det også masse egen vilje........... phu. i dag har vi hatt en fin dag. ingne kamper i dag faktisk.
alvis Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 He, he! Her blir han illsint om ikke jeg spiser samme pålegg på skiven som han eller hvis jeg ikke vil ha melk til maten! Det er en prøvelse noen dager:)
balsam Skrevet 17. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2007 heldig du er da!!! ha gjør du på de verste dagene??
Honningmelon Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Ja, du kan glede deg, hehe. Eldste min er snart 4 år, og er verre enn noen gang :-s
Stor_smil Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Mini her har sine dager, men i de tilfellene hvor jeg mener at ikke han skal få viljen sin (f.eks om jeg har sagt han ikke får lov, men forsøker likevel), da sier jeg ingenting, men tar han vekk fra situasjonen eller gjør det jeg har sagt (f.eks å kle på han osv) Om han skriker og hyler, så får han bare gjøre det.. jeg gir ikke opp før vi er ferdig. Med andre ting kan han være lett å avlede.. så da tar jeg han vekk fra situasjonen og snakker om noe gøy.. f.eks Fortell mamma hva vi har gjort på idag.. har vi vært på lekeplass? Hva gjorde du med steinene i sanden... osv.. så glemmer han hva det var han "trasset" for ) Håper han er like enkel slik er stund til ;-) Han er 2 år..
nickoline og supermann Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 tja. må jo bare ta opp kampen. han er en grei fyr og gir seg til sist. da er han like blid. så går det en time så er det en ny fix ide. kaste alle putene ut av sofaen, tømme kjøkkenskuffene osv. men han er blitt så fæl til å slå meg når han blir sinna. det er veldig trist. de sier i barnehagen at det går over når han blir flinkere til å prate. At jeg skal fortsette å si tydelig nei. Får håpe de har rett. Han er oftest mest " ugrei" når han har vært i barnehagen . Da er han sliten.......I dag har vi kost oss hjemme og da har vi det bra;) men er slitsomt når han hyler og sparker i bena.
Etaner Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Åja det er så gøy atte. Jeg har en 3 åring som har sine perioder med trass, sånn som nå om dagen. Kjempegod start på dagen når babyen våkner kl.05.00 og man er stuptrøtt. Så våkner da 3 åringen litt seinere og er like trøtt men nekter å legge seg igjen.. Alt absolutt alt er gærent, vil ikke!, kan ikke!, klarer ikke! gå vekk!! hyler han, særlig hvis ting ikke går helt hans vei. hehe Her om dagen fikk jeg til og med ikke lov til å skrape is av rutene på bilen!! hehe mye de skal bestemme. Men jeg ler godt av det på kvelden når han sover søtt, og prøver å tenke positivt at trass er sunt hihi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå