Gå til innhold

Mer melk med nr 2?noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde veldig lite melk til nr 1..ammet til han var 3uker.Fikk ikke opp mer produksjon med med pumping eller at jeg la han ofter til brysten.Nå venter jeg nr to og lurer på om det blir mer melk til han/hun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...Jeg tror ikke det har noe å si hvilket barn det er,jeg håper iallefall det...Med nr en hadde jeg så utrolig mye melk,kunne godt tenke meg en tanke mindre melk neste gang...Men det er jo bedre med for mye enn for lite så jeg bør kanskje ikke klage,men det var ikk noe behagelig,kuler langt under armhulen og brystbetennelse tre ganger=(

Skrevet

Syns melka kom mye fortere med nr 2. Da hadde jeg melk fra dag 1 og ikke 3 el fjerde dagen som med nr 1. Litt usikkerpå mengden, men man er vel mer avslappet ift amming m nr 2 og stresser ikke så veldig. Kanskje det vil bety litt for deg? Første gang blir man peset så voldsomt med amming at man kan jo bli sprø. Nå har du sikkert opplevd at det gikk fint med flaske også, men det er jo utrolig praktisk med amming.

Skrevet

En ting er jo at man har mer erfaring med nr.2, en annen ting er jo at mulighetene man har til å "hente" seg inn etter fødselen og tid til å slappe av er jo som regel mindre med nr.2,da man også må ta seg av nr.1 i tillegg. Så dette tror jeg kommer veldig an på hvordan du legger opp ting i hverdagen.

Skrevet

nå døde min første bare en mnd gammel, men jeg hadde MYE mer melk med han enn med prinsessa. med engelen vår lakk jeg melk så senga var våt om morran i en uke før han kom og 2uker etter, før det endelig stoppet litt opp (hadde fortsatt mer enn nok melk )

med prinsessa hadde jeg mer enn nok melk til henne også, men slapp og våkne opp i en våt seng :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...