Gå til innhold

Julefeiring... hvem og hvor.... blir gal!!! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer julen seg og hvert år kommer samme spørsmålet opp; hvor skal vi være den 24 desember??? Jeg og min samboer har to barn, et på 3 og et på 6 mnd. Tidligere år har vi feiret jul litt rundt omkring, foreldrene hans har gått fra hverandre og det har også mine. Noen ganger er vi hos hans far, noen ganger hos hans mor og noen ganger hos hans søster m/familie. Har også feiret en gang her hjemme hos oss da vi inviterte min mor. Det var kjempekoselig, og jeg har aller mest lyst til å starte vår egen tradisjon å feire jul her hjemme og heller invitere besteforeldrene hit. Men så var det min samboer da... Han var nettopp borte hos sin far, som lurte på hvordan det blir med jul i år. Min samboer forklarte at vi hadde lyst å feire jul hjemme i år, og det var jo greit det, men da begynner faren å mase om at da ville han invitere oss neste år for han ville så gjerne stelle i stand jul i huset. Jeg blir gaaaal!!!! Jeg har ikke lyst å drasse med meg ungene rundt omkring på julaften lenger, jeg vil feire jul hjemme!! Er jeg helt på trynet? Samboeren min forstår ikke hva jeg stresser meg opp for, han mener vi må reise rundt å feire jul hos resten av familien i tur og orden hvert år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glad det ikke er meg. i år skal vi feire jul hjemme, siden min bror er hos svigers. neste år er de igjen hos mamma og pappa. da drar vi dit.

alternativet er dk, for oss. noe som er uaktuelt for min del. vært der en gang og lengtet sånn hjem. ikke noe som minnet om jul i det hele tatt. ...........

Skrevet

Vi er i en liknende situasjon med 4 skilte foreldre. Vi blir gale bare av tanken og har bestemt at vi nekter å rullere. Vi feirer hjemme hos oss selv heretter og skal invitere folk om det passer etterhvert.

Skrevet

det jeg egentlig skulle si, er at jeg forstår deg godt. Men forstår jo besteforeldrene også da.... er det ingen mulighet for at dere kan ha jul alle sammen hos dere da. eller er de ikke på talefot.

med svigers ville ikke det gått. gikk såvidt når vi skulle ha dåp. da smalt det nesten en bombe siste dagen de var her............... olala......... svigermor hadde visst noe gammelt gruff hun ville ut med. Fikk avverget situasjonen og sendte henne til Gardermoen noe før tiden........

Skrevet

Vi har hatt det sånn også. Ble så lei, så nå er vi hjemme og her er det åpent hus. De som ønsker kan komme, ferdig med det :)

Skrevet

Jeg blir også gal av tanken på den rulleringen! Men det er så forbanna irriterende at min samboer ikke skjønner meg! Prøver å forklare at vi heller kan feire hjemme å invitere besteforeldrene hit, hadde vært myyye koseligere, og ikke minst enklere med tanke på barna og legging og sånn...

Skrevet

Ja, selvfølgelig mye enklere når min mann og jeg er enige.

Problemene kommer når f.eks. min mor presterer å si at det er nok best "siden jeg er så engstelig". Ha. Det er jo hennes og pappas konstante krangling i 27 år som gjør at jeg ikke gidder mer. Hvor lenge skal man som skilsmissebarn "betale" for andres feil og mangel på kommunikasjon da? ...

Skrevet

Jeg har sagt klart i fra at etter vi fikk barn reiser vi ikke bort. Så i år kommer bare mamma til oss siden sivgers skal til søsteren til gubben. i fjor var alle hos oss. Jeg orker ikke reise bort i julen med unger. Blir bare mas.

Skrevet

Foreldrene hans tåler ikke trynet på hverandre, men med mine foreldre går det greit, bare at min far har giftet seg på nytt og har nok med den nye familien sin. Skulle ønske vi kunne slippe dette maset hvert år, sukk.. Men jeg hvet ikke hvordan jeg skal få overtalt samboeren min.

Skrevet

Skjønner du vil feire hjemme jeg! Greit å slippe å drasse pakker og barn rundt omkring:-)

Vi har feiret hjemme de siste to årene. Kjempe godt!

Vet ikke hvordan det blir i år enda. De to eldste er hos faren sin, så blir bare jeg, sambo og mini her. Kanskje vi skal feire hos min søster.

Skrevet

Ja det blir mye mas... hale rundt på trøtte, slitne unger og masse gaver. Fatter ikke hvorfor ikke de gamle besteforeldrene ikke kan bli litt gla for å endelig slippe å stelle i stand til jul?!? La meg gjøre det isteden så kan de komme hit... Sukk... aaaarh... Blir så møkkalei... Så sa jeg jo nettopp til sambo hva jeg mente om denne saken, å da blei han jo selvfølgelig sur... For noe dritt...

Skrevet

Men forstår han årsaken til at du ikke vil eller tror han du saboterer siden det er hans del av familien dere skal til i år?

Syns det høres fælt ut å måtte rullere sånn. Hvorfor skal de med små barn og masse stress måte rullere...

Skrevet

Jeg hadde invitert alle hjem til oss jeg. Så kunne de gjøre som de ville. Nå vet ikke jeg om dine og hans foreldre "tåler" hverandre. Hvis ikke kan de jo rullere. Din mor med kæll og hans far med kone, neste år din far med kone og hans mor med kæll:)

Skrevet

For å være ærlig så liker jeg ikke faren hans i det hele tatt, og det er min samboer klar over. Han tror nok antagelig at jeg saboterer litt ja. Så forstår han ikke hvorfor ikke vi kan reise der når hans søster med hennes familie skal dit. Vi bor nemlig ikke særlig langt fra faren, og han syns det ville bli merkelig om vi satt her hjemme med ungene å feiret alene mens hans far hadde huset fullt liksom. Akkurat som om de ikke var gode nok til at vi vil feire med dem...

Skrevet

Du har lov å være kjerring i eget hus. Ta deg plass du. Og start juleforberedelsene. Du er mamma nå. Da bestemmer du i eget hus.

Skrevet

Ja det er det jeg vil, men han blir så dritt sur på meg!!! Nå sitter han nede og sturer fordi vi begynte å småkrangle om dette her. -Skal du liksom bestemme ALT i dette huset eller? fikk jeg slengt til meg... Ja jeg er nokså sta på visse områder, men... off... Kan jeg bare si at jeg ikke gidder dra dit? At fra nå av feirer vi hjemme? Kan jeg bare bestemme det? Han blir pissesur.

Skrevet

Du kan vel gjerne bestemme at DU ikke drar. Men hva han gjør er ikke du som bestemmer over egentlig..

Kompromiss kanskje? Faren hans i år og deres hus med folk på besøk alle juler heretter?

Skrevet

Det viktigste for barna i jula er at mor er happy.

Din gubbe er sur nå. Men det går over før jul. Mest sannsynlig. Ikke gi etter på noe som er viktig for deg og riktig for familien bare fordi han er en unge som ikke skjønner at det er på tide å bli husfar.

Ta det som trening på å være voksen og stå for et valg. Du greier uansett ikke alltid å gjøre han til lags. Lag koselig jul du, så blir han blid skal du se.

Skrevet

Takk for svar dere, det hjelper å høre at andre mener det samme som meg. Da er det ikke jeg som er helt skrudd sånn som sambo tydeligvis mener... Det er jo ikke det at jeg ikke vil feire sammen med noen, men jeg orker bare ikke det stresset hvert eneste år. Han skjønner meg bare ikke. Vi kan vel ha det like hyggelig bare oss familien liksom, det er det jeg ønsker. At når ungene tenker på jul så er det hjemme med juletre, pakker og mammas gode mat de husker. Han får bare sutre, jeg gidder ikke mer! Hah!! :)

Skrevet

Feir juleaften hjemme! Vi også dro i mellom før,men etter at vi starta vår egen tradisjon gleder jeg meg faktisk til julekvelden.Det er mye bedre og sitte hjemme og slappe av enn og være avhengi av og reise hit og dit.. La folk komme til dere istedet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...