Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 De f... ungene henger over min baby hele tiden, jeg blir så forbannet! Hun får ikke spise i fred engang. Jeg låser de ute snart!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 er du helt rusk eller. din baby........ Stakkars mannen din som har fått barn med deg.........
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Jeg ville fortsatt med den holdningen, så går det ikke lenge før de er laaaangt unna deg, og det samme er mannen din:) You go, girl!
Gjest Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 For all del, ikke la søskene være stolt av den lille. Og mannen din setter heeelt sikkert pris på måten du oppfører deg ovenfor hans barn og angrer sikkert aaaaldri på at han valgte deg som stemor til dem. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Er de gamle? Det burde jo bare være å si fra at nok er nok. Det måtte jeg gjøre, for vår lilleputt ble kjempesliten av alt maset.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 De er 7 og 9.... Er sååååå lei av alt maset!
KariMari Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Har du valgt mannen, får du ta med bagasjen også! Herregud.....
KaMa Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Noen menn burde være litt mer selektive med hvem de smeller på tjukken altså..
~~DoraDora~~ Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Det er lov å bli irritert på de også.... Jeg for min del er like irritert på MIN 3 åring som ikke lar babyen vår få fred også... Han tyner henne hele tiden. ( Hun er 10 mndr, og får heller ikke spise i fred en gang) Men selv om jeg er drittlei dette, og kjefter mye på ham pga dette, så må jeg selvfølgelig ta meg sammen overfor ham, og prøve å forstå at han bare vil kose med henne. Men det er ikke like lett å holde roen. Jenta får jo kav av broren som er oppi henne hele tiden.
~~DoraDora~~ Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 FOLKENS...les det jeg skrev over her.... Hehe burde mannen min droppe meg også da? Eller er det bare tillat å bli irritert på dette når det er ens eget biologiske barn som er en "drittunge" av og til????? Det er lov å tenke litt vet dere...!!!!!
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Stakkars barn, det er jo ikke deres feil at biologisk mor og far ikke fikk det til å funke og at far har fått ny dame og ny baby. Jeg håper inderlig ikke at du lar det gå utover dem at du er frustrert over at mannen din har barn fra før. Det går vel an å fortelle dem på en ok måte at babyen trenger litt ro når den skal spise. At det er stas for dem med en baby skjønner jeg godt, og du er vel inneforstååt med at uansett hvordan du vrir og vender på det så er din baby og de drittungene som du kaller dem i slekt med hverandre. Uff, jeg får virkelig vondt av dem, den holdninga di er jo skikkelig barnslig!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 Si du er redd for at de skal dra med seg sykdommer inn i huset og smitte babyen (fra skolen... er mange bakterier der som barnet ikke er vant til). Det er jo ikke bare en unnskyldning for å holde dem unna, det er jo faktisk fakta!
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Hallo!!!!! Da jeg fikk minstejenta så fikk hun kos fra sine storebrødre som hadde vært i barnehagen hele dagen, hun var med å hentet og leverte og fikk kos fra de andre barna der mne hun var aldri syk for det! Eller gjelder det kanskje bare skolebarn, er kanskje farligere bassilusker i skolen enn i bhg. Jeg syns det er helt idiotisk å komme med råd til henne slik at hun ka holde de stakkars uskyldige, stolte storesøsknene på avstand. Det hele er etter min mening en ufattelig tragisk og umoden holdning og jeg syns faktisk også synd på den lille babyen som har en slik ufølsom og egoistisk mor!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Javel, deg om det. Halvsøsken regner jeg med at ikke er i huset hele tiden, mulig de bare er der annenhver helg. Når babyen er vant til å IKKE være sammen med dem, og de da kommer annenhver helg med masse bakterier babyen ikke er vant til, så vil jeg tro det er større sannsynlighet for å bli syk, enn om babyen hadde vært sammen med dem hele tiden og da hadde vært vant til bakteriene de drar med seg hjem.
d",)~^~^~ Skrevet 18. november 2007 #15 Skrevet 18. november 2007 I og med at de ikke bor i samme hus er det kanskje desto større grunn til å tåle litt mer, syns nå jeg. Og babyer tåler mer enn man tror. Og de fleste bakterier forsvinner ved god håndhygiene.Så jeg vil tro at smittefarne er minimal. Det høres jo mer ut som denne dama har noe veldig imot disse halvsøsknene, og jeg syns det er en veldig umoden holdning å ha. Stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #16 Skrevet 18. november 2007 Enig med Schnupsiii. At man er redd for bakterier er en idiotisk grunn til å holde (halv-)søsken borte fra en baby. HI, kan du ikke la dem få kose med babyen da? Hjelpe til med skifte bleie, vugge den, få den til å smile osv. Det må da være koselig å se at de er glade og interesserte i den lille - å kalle den "drittunger" av den grunn kan etter mitt syn bare et usselt menneske gjøre. Stakkars barn som fikk en ond stemor. Du bør nok tenke litt igjennom dine egne holdninger.
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 18. november 2007 #17 Skrevet 18. november 2007 Når du har valgt mann med barn så har du faktisk valgt barna hans også,enten du liker det eller ei! Har selv barn med en mann med barn fra før,og selv om jeg kan være aldri så lei de til tider,så er de faktisk storesøsknene til datteren vår. Vil at de skal ha ett godt forhold til både meg og søsteren sin. Stakkars mannen din,tenk hvordan han må ha det når han merker at du misliker barna hans så sterkt. Tenk litt på både babyen og halvsøsknene,hvorfor ødelegge grunnlaget for at de skal få ett godt forhold siden i livet?
Fleskepølsa Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 Du skriver ingenting om det er positiv eller negativ oppmerksomhet halvsøsknene gir den lille. Positiv oppmerksomhet bør du bare være glad for, så kan ungene utvikle et godt søskenforhold TIL TROSS for din noe onde stemor innstilling. Ved dårlig oppførsel er det jo bare å ta dem som om de var dine egne unger.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Det her må være ett av de tristeste innleggene jeg har sett her inne. Barna til mannen din har aldri bedt om å havne i den situasjonen de er i. Først må de oppleve brudd mellom foreldrene, så finner faren seg en dame som har et så negativt syn på barna hans. Du er den voksne part i forholdet til hans barn, og så oppførere du deg som en trassig barnehageunge. Slo det deg aldri at du tok på deg et stort ansvar da du ble sammen faren til disse barna? Jeg håper virkelig at mannen din tar til vettet, setter barna sine først og går fra deg. Håper samtidig han får hovedomsorgen for deres felles barn, for du viser en utrolig umodenhet. Skam deg!
Storebror & Lillesøster Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Har en stedatter selv og vet at det er vanskeligere å si ifra til dem,hun er 8 1/2 år og kunne aldri vært mitt barn (pga alderen jeg er 23) Så føler det er vanskelig og plutselig få en så stor unge og når man da skal si ifra om noe som man ikke liker,men da snakker jeg om litt andre ting,som da hun hadde molusker i ansiktet,da sa jeg at mannen min kunne si til henne at hun ikke trengte og kysse og klemme på han siden jeg ikke ville at hun skulle smitte han da han var 5 mnd,klarte ikke gjøre det selv fordi jeg følte meg frekk da,men hadde det vært mitt barn hadde det vært lettere,når hun er forkjøla eller syk sier jeg ifra selv at hun ikke trenger og være så mye oppi han nå som hun er syk,men ellers elter hun ikke på han når han spiser,men hadde hun gjort det så hadde jeg sagt at han må få matro og spise i fred så kan de leke etterpå,(spise maten selv om dere spiser sammen,gå inn i stua til hun har spist) Går det ikke an og si ifra sånn? de er jo såpass gamle at de forstår det,det gjør iallefall jenta her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå