Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Har lest endel steder (bl annet her inne) om at man ikke må bruke madrass eller dyne som andre barn har sovet i, pga krybbedødfare.... Så da lurer jeg på om de bruker engngs på sykehuset? Altså, jeg VET jo at de ikke gjør det, men er det ingen som tenker på dette i alt hysteriet?
Ikkelektuell Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Du er nok en av de få som har tenkt slike tanker, ja. Jeg tipper det kommer en hjemmefødsel-bølge fremover, nå som vi har fått fastslått en gang for alle at det er farlig å være på sykehus.
Smånetta 14.mai Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Det visste vi jo fra før. Det er jo ikke noe sted så mange blir syke som der. Men det er der de har epiduralen, da vet du.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Får ta med madrass og sengetøy selv jeg da, skjønner jeg, dette høres jo dritspooky ut:) HI
OhMyGod!!! Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 på sykehuset har de sånn 'plast' trekk utapå madrassene sine som de desinfiserer for hver gang noen bruker de. så der vokser det ingen bakterier eller virus, og finnes ingen spor av den som sist lå på den når nestemann skal ligge der, så det er ingen fare er sånn på alle sengene på sykehuset. sendes ned til steriliseringssentralen alt sånnt etter bruk.
OhMyGod!!! Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 silikon er det vel, ikke plast....huff for en teflonhjerne *ler*
Gjest Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 det er sikkert på "landforeningen for uventet barnedød" www.lub.com sine sider du har lest det.. men for ALL del.. hvem gidder vell å høre på ekspertene. jeg gjør alt jeg kan for å få tak i en brukt madrass.. de nye koster jo tross alt nesten 500 kroner.. hoho..
Gjest Skrevet 18. november 2007 #8 Skrevet 18. november 2007 Grunnen til at vi ikke anbefaler brukte madrasser er todelt: Rester fra gammel babyoppkast e.l. kan gi en bakterieflora som barnet kan puste inn hvis det ligger på magen. Innpustede bakterier kan gi immunstimulering i luftveiene med feberstigning og forstyrrelser i åndedrettsreguleringen. Død kan da bli et mulig resultat. En gammel madrass som ikke er vasket på 60 grader og som ikke har et vaskbart trekk over seg er ikke bra med hensyn til at gulp, urin og avføring gir gode vekstvilkår for bakterier. Hvis man vil bruke en brukt madrass kan man ha et vanntett, vaskbart trekk rundt madrassen for å hindre at barnet puster inn bakterier. Pass imidlertid på at madrassen ikke for slitt eller myk. Hvis det er tilfelle bør du kjøpe ny madrass. En studie fra Skottland viser at krybbedød-risikoen er tre-doblet dersom barnet bruker en brukt madrass, eller 8-doblet dersom barnet har fått en brukt madrass fra en annen familie. sånn vet du:) det er så enkelt å få tak i fakta... og et lite tips: hvis du vil være sikker på at du ikke er HYSTERISK (?), så legger du barnet på magen også..
snart mor til 3 Skrevet 18. november 2007 #10 Skrevet 18. november 2007 Når jeg skal på sykehuset vil jeg kreve å føde i en seng som aldri har vært brukt før,og må huske å få en jordmor som har masse erfaring uten å fysisk vær bortpå en annen unge før. Jeg skal ha et helt nytt og ubrukt rom og ha en skriftelig garanti for at ungen jeg får er ubrukt og ny unge... Jeg skal også da forsikre meg om at alle som kommer inn på rommet vårt har på seg en ny og ren uniform som h*n ikke har vært inne på andre rom med.. jeg skal ha mat som garantert ikke er laget i samme lokale som de andre får sin mat til...og så skal jeg...... hmm..... nei,vet ikke meir akkurat nu..men e skal vel klare å finne på noe lurt noe...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Vet ikke om alle tok ironien i mitt innlegg jeg. Innlegget ditt var meget opplysende Annie, og jeg forstår jo tanken bak det med madrasser. Men jeg har også lest at man ikke skal bruke dyner som andre har sovet i. På sykehuset vaskes disse på 60 grader , og det kan man gjøre hjemme også. Det jeg vil frem til er; er det mer farlig å la barnet sove hjemme i en brukt dyne, enn på sykehuset? For ordens skyld, Annie; jeg kommer til å spytte i de 500 kronene du snakker om til ny madrass, jeg skal til og med kjøpe ny dyne jeg. For jeg har ingen barn fra før, og derfor blir alt utstyr handlet inn nytt hos oss. Men dersom babyen hadde hatt storesøsken, kunne jeg ikke da vasket dynen på 60 grader slik de gjør på sykehuset? Jeg forstår det med madrasser, dyner derimot.... Kommer jo oppkast på de også. De er også forkjell på å stille spørsmål ved enkelte teorier, og med viten og vilje gjøre det stikk motsatte av det fagpersoner sier, for å være sikker på å ikke virke hysterisk. HI
Gjest Skrevet 18. november 2007 #12 Skrevet 18. november 2007 jammen så flott da åja.. var det ironisk. kjempe morsomt.. ehe
Anonym bruker Skrevet 18. november 2007 #13 Skrevet 18. november 2007 Det var ikke hensikten at det skulle være morsomt, men flott om du synes det:) HI
Ikkelektuell Skrevet 18. november 2007 #14 Skrevet 18. november 2007 Vi bruker utelukkende papirklær på vår. Dyne får han ikke, siden det er uhygienisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå