Gå til innhold

Dere som bærer i sjal.. hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp begynt å bære jenta mi i sjal - og trives kjempegodt med det. Men - hvor lenge er det greit å ha henne i sjal om gangen?

Er det for eksempel forsvarlig å ha henne i det en time? Hun ligger ikke i sjalet, men "sitter" med beina godt dinglende ut til siden foran på magen/brystet mitt. Det virker også som hun trives veldig godt i sjalet - hun roer seg raskt og sovner rett som det er. Hun er litt over tre måneder. Jeg er bekymra for ryggen hennes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge hun sitter riktig (rompa lavest), så kan du bære så lenge du vil. Tror nok barnet også vil si ifra når det er nok for henne.

=)

Skrevet

Til forskjell fra Babybjørn kan du bære så lenge du vil i sjal. Så sant du knyter det stramt nok og hun har knærne høyere enn rompa (pass på å spre sjalet godt under rompa), så fordeler det vekten til barnet godt utover, og belaster ikke rygg/bekken.

Jeg har hatt min i sjalet 6 timer om dagen flere ganger helt siden han var nyfødt. Der sover og koser og pludrer han. Beste oppfinnelsen i verden!

Skrevet

tusen takk for svar begge to! jeg skal passe på å ha knærne høyere enn rompa (tror jeg har hatt det til nå også, men er ike 100% sikker). Da skal jeg legge fra meg den dårlige samvittigheten for å ha gått mye med henne i sjalet i dag! Og innrømme at mannen min hadde rett da han tidligere i dag sa "men var det ikke bæresjal som var verdens beste oppfinnelse, da?" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...