Gå til innhold

No cry sleep solution- på norsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes denne boka kun på engelsk? Er den evt vanskelig å lese? Kan jo engelsk helt greit, men hadde jo vært bedre å lest den på norsk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke den er oversatt, men hun skriver veldig fint og lettlest. Ikke noe problem å lese den på engelsk:-)

Skrevet

Aldri hørt om den boka før... er den bra???

Skrevet

ja den baserer seg på at barnet skal sove uten at man bruker skrike-metoden. Jeg har ikke kommet gjennom boken ennå, men man skal "kartlegge" barnet for å finne et mønster, og så kan man lettere gripe inn i den tiden barnet pleier å våkne. Også oppfordrer hun til å tenke nøye gjennom barnets søvnmønster, om det virkelig er et problem. Hun skriver veldig godt om dette også.

Ved å kartlegge barnet kan man feks oppdage at timen før søvn brukes til å leke med eldre søsken, noe som ikke roer ned før søvn. Høres selvsagt ut, men man får noen aha-opplevelser.

Jeg har lest en av hennes andre bøker: no cry disipline, og den var faktisk kjempebra. Siste del av boken er satt opp med eksempler hvordan man skal håndtere situasjoner. Jeg synes hun skriver veldig bra, og har mange bra tanker. Anbefaler soveboka selv om jeg altså ikke ennå har kommet i mål med den;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...