Gå til innhold

11 uker og.....tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 11 uker gammel. De siste par ukene har hun blitt gradvis mer sutrete, sutter på alt ho kommer over og sikler masse. De siste tre dagene har ho skreket (hører at ho har vondt) i en time i strekk, stort sett til samme tid på dagen, og ho bæsjer også mye... vil heller ikke ta puppen i disse skrikeperiodene. Høres dette ut som tenner? Synes det virker veldig tidlig, men ho har jo alle tegn... noen med erfaringer? Er det vanlig å illskrike når tennene kommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som min lille Emilie, men kan ennå ikke kjenne noe hardt inne i munnen. hun er forresten 3mnd 2 dager. Jeg har hørt litt rundt og de sier det at barna begynner å klø lenge før tennene virkelig kommer frem.

Skrevet

Det er nok tegn på at det er tenner på gang ja. Det er ikke unormalt å få tenner så tidlig! Sønnen min på 4 mnd har survet i 1 og en halv måned nå, og det kan visst ta uker og måneder får tennene dukker opp. Jeg bruker Dentinox hyppig, det virker, men ikke så lenge om gangen. Håper de tennene dukker opp snart, er seriøst sliten og trøtt om dagen.... Helsesøster sa til meg at tennene gjerne kommer sammen med feber.

Skrevet

Ja, men det kan gå lenge før de kommer frem. Lillegutt begynte å klø da han var 2,5 mnd og fikk sin første tann i dag, 8 mnd.. Så ting tar tid. Håper du er heldigere enn vi da og slipper sutring osv i flere mnd.. Ønsker deg/dere lykke til:)

Skrevet

Uff, stakkar! Det er ikke greit når de har det vondt disse søte små. Føler med dere:) Håper det gir seg nå da. Grattis med første tann forresten:)))

Skrevet

er vel litt vel tili for at tennerne skal komme ut, men det kan godt begynne å klø og sikle så tidlig ja! Men sikker på at babyen ikke har kollik eller magesmerter? Jenta vår er 8 mnd nå idag og har fått 5 tenner allerede :) Fikk sine to første 5 mnd gammel :) Og resten ser jeg kommer en etter en nå, men hun plages ikke av den grunn, ikke no sutrete eller har vondt. Tror heller du kan prøve maltekstrakt eller minifom eller noe annet som kan lindre evt. magesmerter. Vår jente hadde faktisk magesmerter da hun var en 2-3 mnd, og den beskrivelsen du kommer med ligna veldig.

Skrevet

Samme her, til tider er hånda inne i munnen hele tiden og hun sutrer og vrir seg. (3 1/2 mnd). Helsesøster sa at på noen vokser tennene i rykk og napp, i steden for jevnt hele tiden. De som har det mer jevnt har gjerne ikke så mye plager, mest akkurat når de bryter igjennom, men de som har det rykkvis har vonde perioder fra de er ganske små. Tror jeg har en sånn rykker, dessverre...

Skrevet

Hmm... kanskje det er det som plager datteren min om dagen også. Hun er 13 uker. Mye mer sutrete og urolig enn vanlig, sikler mye, og sutter på knokene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...