Gå til innhold

Noen med - helsearbeidere der ute som kan svare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nattevaker som sykepleier på et slags sykehjem/mellompost, og nå er hele avdelingen rammet av noro-virus (meget smittsom mage-tarmvirus). Det er full isolasjon på samtlige pas., da elle er syke og 10 av personalet er syke. Det er ikke lov for helsearbeidere fra andre arb.plasser å jobe der nå og det er inntaksstopp naturlig nok.

Det jeg lurer på: Vi er en sykepleier og en hjelpepleier på jobb, og hva hvis en av oss blir syke på natta? Hva gjør vi egentlig da? Har hatt dette viruset en gang før, og har aldri følt meg så syk noen gang, så det er umulig å gjøre noe, når man er syk (og heller ikke ønskelig selvsagt pga smitte). Men man kan jo ikke ringe folk midt på natten heller..?

Tenkt mye på dette...Jobber nå i helga, og da får jeg jo heller ikke spurt avd.leder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

jobber i hjemmesykepleien. blir man syk går man hjem. heldigvis er vi to. så når det skjer må den andre jobbe alene. ellers hadde vi mått ringt ledelsen så de måttet komme selv...........

Skrevet

Huff av meg, det høres helt forferdelig ut. Har selv omgangssyke nå, men er på bedringens vei, hadde ikke klart å jobbe nei. Jeg tror nok at du må evt ringe noen omså midt på natta for å få tak i folk. Jeg ville nok ringt å avtalt på forhånd med noen. Men kan du ikke ringe avd.leder selv om det er helg? Det har vi fått beskjed om å bare gjøre. Noen bør jo være bakvakt og dermed i beredskap. Koster jo litt å betale en bakvakt, men heller det enn å stå midt i en krise på natta.

Lykke til videre med arbeidshelg, sikkert ikke den beste helga du har jobbet kan jeg tenke meg. ;o)

Skrevet

Takk for svar.

Vi har aldri hatt bakvakt der, og har det ikke nå heller. Men vi har jo en avd.leder som har det overordnede ansvaret der. Er påkrevd at det er en spl. der, så blir jeg syk, må jo noen komme.... Blir hjelpepleieren syk, må jeg vel kanskje jobbe alene da. Må vel kanskje bare ringe avd.leder da? Selv midt på natta...

Skrevet

Her er det oversykepleier eller ass. oversykepleier som har baktvakt i helgene, og skjer det kriser så er det de som skal ringes, uansett på døgnet. Det er vel bakdelen med å være sjef da. Ville ringt henne hvis en av dere blir syke i natt, kan jo ikke være alene på jobb da, med så mange syke pasienter.

Skrevet

Ja, det er vel det eneste man kan gjøre egentlig.

Er jo egentlig for lite med 2 pers. på jobb også. Man blir jo fullstendig låst inne på et rom med fullt beskyttelsesutstyr. Huff, ikke moro, nei. Er jo så sinnsykt smitsomt!

Skrevet

Egentlig er det jo utrolig at det ikke er leid inn ekstra bemanning i en sånn situasjon, men det er vel ikke så enkelt når så mange allerede er blitt syke. Misunner deg ikke nå nei.

Skrevet

Nei, det er ikke fler folk å ta av. De beorder tom folk i ferie... Også er det ikke så lett når man ikke kan ta inn folk utenfra heller..

Skrevet

Vanskelig situasjon dette her da. Synnest dere skal kontakte avdelingssykepleier jeg å høre hva dere skal gjøre hvis dere kommer opp i en sånn situasjon. Hvor i landet er dere da? Har litt skrekken for dette noro viruset jeg

Skrevet

Har hatt det sjøl og var sjuk som ei bikkje :(

Skjer dette, ringer du avdelingsleder som får ordne opp!

Skrevet

Østfold..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...