ano`num *17.03.10* Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Finnes det flere en tranebærkapsler, appelsinjuice, holde seg varm/varm på bena og tisse/vaske seg etter sex?
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Sitte en stund i varmt grønnsåpe vann
Maigullet Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Drikke masse vann for å skylle gjennom blæra, grapefrukt eller grapefruktjuice, tyttebær
Mamma Vimse Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Hei! Her er noen råd som kanskje kan hjelpe: -mye vann, gjerne med sitron eller lime+ingefær evnt. appelsinjuice -minsk sukkerinntaket (bakterier vokser gjerne best i ikke-surt-miljø) -gå ofte på do (helst minst 6 ganger daglig- la kroppen bli vant med ofte tømming) -ikke fryse på ben eller rumpe... Når skaden allerede har skjedd: - varmeflaske/ varm dusj - lindrer - ha kokende vann i do før du skal tisse (hjelper på å slappe av) -mye drikke (se over) - få skyllet ut mest mulig Lykke til og god bedring... UVI er noe skikkelig herk!!!!!
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Usj, hatt en del runder med dette selv og kunne ha skrevet akkurat det samme. Er stadig på jakt etter nye råd Fikk Uvi i syden og der anbefalte de sterkt å ta 1000mg C vitamin et par ganger daglig for å styrke og gjøre urinen sur. Dette skader jo ikke. Ellers er det stort sett tranebær som redder meg, men fikk høre at man IKKe skulle bruke dette under graviditet?? Noen som vet? har tattt noen i smug, men unngått de og lurer fælt :S Føler sviinga for tida og hørt at det iallefall ikke skal være bra med uvi i svangerskap...
anne* Skrevet 18. november 2007 #7 Skrevet 18. november 2007 Gikk en tråd inne på 2 tri om dette for litt siden. Flere som hadde blitt anbefalt å slutte å barbere seg + vaske seg godt før sex begge to, ikke bare etterpå. Jeg fikk tips om å generelt drikke mye vann fra min lege.
Thea-81 Skrevet 19. november 2007 #9 Skrevet 19. november 2007 Hadde uvi månedlig (rundt hver eggløsning) for 1 år siden. Begynte med akupunktur og har ikke hatt det siden. Gikk 6 mnd ukentlig, men nå kan jeg ha opphold på flere uker/mnd uten å få uvi igjen
Måånestråle Skrevet 19. november 2007 #10 Skrevet 19. november 2007 Jeg hadde OFTE urinveisinfeksjon før, og endte til slutt på en 3 måneders anitibiotikakur for å forhåpentligvis bli kvitt det for godt. Samtidig fikk jeg tips fra legen om å heller ta c-vitamin enn tranebærkapsler, han sa at det nylig var vitenskapelig bevist at C-vitamin hjelper. Siden da har jeg tatt 2 c-vitamin tabletter hver dag (dobbel dose), og jeg har ikke hatt UVI på snart et år, selv om jeg har blitt gravid og greier. Ganske enkelt altså, men fantastisk!! Anbefales virkelig!
britt72 Skrevet 19. november 2007 #11 Skrevet 19. november 2007 Prøv også kjerringrokkte, kjøpes på boks på apoteket. Funka på meg. Vet at noen går fast på Hiprex, lite farlig når en er gravid. Det er for de som får det igjen og igjen og igjen. Pass også på å ikke sitte der det er kaldt. Når jeg kjenner det i anmarsj drikker jeg så fort jeg klarer en liter appelsinjuice/ vann med mye sitronsaft, 3 C-vitamintablett og et par kopper med kjerringrokkte + ullpledd og ei bok... Funker nesten hver gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå