Gå til innhold

Totalt foranliggende morkake, - noen med erfaringer, please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter -

Lurer på om det er noen her som har eller har hatt "placenta previa tot" - totalt foranliggende morkake foran mormunnen? Jeg er nå i uke 24 og fikk konstatert previa tot på ul i uke 19.

Noen av dere som har eller har hatt det og at den har flyttet seg? Har jo skjønt at i visse tilfeller flytter den seg, men ikke så ofte når den er totalt foranliggende.

Erfaringer å dele med meg?

Noen som vet hva dette betyr på ul-skjemaet: "US" og at det er krysset av for 1 ??

På forhånd, tusen takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre på ul at morkaka lå så langt ned, men skal inn på ny ul på des for å se om den har kommet opp..... Jeg spurte jordmor om hva som skjer hvis den ikke er kommet opp... ks!!!

Håper den har kommet opp så jeg slipper ks, har lyst til og føde på den naturlige måten:)

Skrevet

Var på UL i forrige uke (19) og fikk beskjed om at deler av morkaka dekket livmormunnen. Han sa at den som oftest strekker seg opp etter hvert, men jeg skal på ny UL i januar for å sjekke. Har ikke spesielt lyst på KS, etter å ha hatt en flott naturlig fødsel forrige gang.

Er også interessert i å høre erfaringer....

Skrevet

jeg fikk også den beskjed på ul i uke17, skal på ny ul i uke 27. håper det har rettet seg, veldig lyst til å føde naturlig. men jordmor sa at i 99% av tilfellene flyttet den seg.

Skrevet

Takker for svar! Jeg også håper den flytter på seg, har så lyst til å føde på vaginalt.. Ikke noe å trakte etter å ta ks, tror nå jeg da.. Vi får håper den flytter seg for oss alle mann!

Jeg la også inn spm på 3. trimester-forumet. Her er lenken til svarene jeg fikk: http://www.barnimagen.com/forum/thread/10932101

Lykke til alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...