Gå til innhold

Flere som blir kvalm av å jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykmeldt frem til nå pga kvalme og blødninger. Hadde en kvalmefri periode når jeg var ca 10 uker og dro på jobb en dag... (var da sykm pga blødningene). Dagen etter var jeg så kvalm som jeg aldri har vært før :o( Og siden har jeg vært kvalm!

Samme skjedde nå (nå er jeg 17 uker). Kvalmen gav seg på mandag og på torsdag dro jeg på jobb. I går og i dag har jeg vært kjempekvalm igjen, kaster opp og orker ingenting...

Er så i tvil om hva jeg skal gjøre... Føler meg for frisk til å være sykmeldt helt, og for dårlig til å jobbe... Må sies at jeg har en ekstremt stressende jobb, det er store omveltninger i bedriften og jeg har personalansvar ++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lagt merke til at jeg blir kvalm og kaster opp dersom jeg må stå opp tidlig / får for lite søvn.

Hvis du reagerer som du gjør på å jobbe, så synes jeg du skal lytte til kroppen din. Det høres ut som den prøver å fortelle deg at dette blir for mye for deg akkurat nå.

Skrevet

Begge gangen jeg har dratt på jobb til nå har jeg dratt på kvelden, og jeg har følt meg helt fin på dagen. Går egentlig fint på jobb også, men så får jeg en veldig reaksjon i dagene etter... :o(

Begge gangene ble jeg også "overlesset" av de som var på jobb om hvor stress det var, konflikter osv, og dette merker jeg går inn på meg siden jeg tross alt har pers.ansvaret for disse damene... Hmm...

Jeg får se til uka (skal da jobbe dag), og går det ikke får jeg heller ringe legen ... Utrolig synd, hadde gledet meg til å begynne å jobbe igjen! Spesielt nå som kvalmen hadde gitt seg... Trodde jeg :(

Skrevet

Jepp blir sånn jeg og...har vært sykemeldt i 8 uker, og hver gang jeg har prøvd meg på å jobbe igjen (3 ganger) så har jeg måttet gå hjem for jeg har blitt så dårlig....

hjelper svært lite at når jeg kommer på jobb så er det første jeg får høre at ååh det er så stress her, alt er så miserabelt, blablabla, å alt bunner å grunner i at jeg er sykemeldt da. KOSELIG!

føler meg helt ok når jeg er hjem, går å er kvalm forsåvidt, men det er håndterbart...men bare bussturen til jobb får meg til å bli rådårlig så det er ganske lite som skal til for å vippe meg av pinnen ja... blir litt rådvill og da...

Skrevet

Uff, at våre kollegaer ikke kan lære :o( Jeg har en følelse av at det nettopp er det at de klager som gjør at jeg blir kvalm igjen - og det forsterkes av det du skriver. Uansett: synes det høres ut som du bør ta det med ro så lenge du er kvalm hjemme også!

HI (var mitt innlegg 17:45 også ;))

Skrevet

tenkte jeg skulle høre med legen på mandag nå om jeg kanskje kunne prøve 30% ei lita stund, se hvordan det går. så får jeg bare være streng med hu jeg deler kontor med (hu er i grunn hovedproblemet) å si jeg ikke gidder å høre på det snakket, for det gjør ting bare verre for meg, og dermed verre for hu...

Skrevet

Merker selv at jeg blir kvalm hvis jeg er sliten, fått for lite søvn eller det er for lenge siden forrige måltid.

Jeg jobber fortsatt 100 % ( har gjort det hele tiden) og er nå straks i uke 25, men jeg har fått en veldig fin ordning på jobben. Jeg spurte om det var mulig å få en ekstra pause hvor jeg kunne legge meg ned - enten sove litt eller bare for å strekke seg og slappe av.

Det var ikke noe problem, så nå har jeg en feltseng stående til dette bruket.

Alternativet var jo at jeg ble sykemeldt sa de.

Dette fungerer i allefall veldig bra for meg - nå blir siste halvdel av arbeidsdagen lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...