Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Heisann! Gullet er nå 4 mnd og vi må starte med grøt så vi ikke overstiger denne literen med mme. (Jeg er ikke interessert i kritikk fordi vi starter så tidlig.) Hvor kjapt var dere oppe i full porsjon? Han har fått 3 av de siste 4 dagene, første dagen bare en liten smak, dagen etter fikk han av 1 ts pulver, så en dag pause, i dag spiste han alt jeg lagde av to ts pulver. Går jeg for fort frem? Han kunne gjerne spist mer om jeg hadde gitt ham.
Potetnisse Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Syntes som det virker som et greit tempo, jeg, så lenge du ser han ikke reagerer på grøten allergisk og ikke har noen andre problemer, tror jeg ikke det er noen grunn for at du ikke kan "kjøre på" med grøten. Lykke til!!
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 begynte når han var nesten fire måneder med litt velling, økte på daglig med pulver og nå spiser han full porsjon hele tiden:)etter to uker tror jeg det var vi ca var vi oppe i full porsjon og babymat på glass til middag å
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Hei! Her hadde vesla kolikk, så derfor startet vi ikke før 6 mnd men det går jo på det samme uansett. Jeg økte ca hver 3. dag. Det tok kanskje et par-tre uker før jeg var oppe i full porsjon. Dette var risgrøt. Du ser jo selv hvordan han trives med det, dersom avføringen er grei og han ikke har vondt er det bare å fortsette :-)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Tusen takk for svar alle sammen! Han er fremdeles treg i magen (har vært det tidl. også pga mme) så når grøten går greit skal jeg begynne med litt sviskesaft for å se om det hjelper. (Han er ikke plaget av den trege magen!)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Gir dere grøt til lunsj og glass til middag da? Hva drikker de til grøten? Jeg har gitt ham litt mme undervegs spisinga, men er det kanskje like greit å gi ham den til slutt? Bør han ev. ha noe vann å "skylle ned" grøten med?
Potetnisse Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Min gutt er snart 6 mnd og vi har grøt to ganger om dagen, og har akkurat begynt med litt middagsglass/moset middag som et tredje "fast" måltid. Han spiser ikke allverdens porsjon, og jeg lager evt litt melk (er også mme gutt) hvis jeg tror han har lyst på det, som ofte bare spiser han grøt. Et par ganger har jeg tilbydt en liten påtår med melk etter ca 1/2 time, syntes det virker "tørt" å bare spise grøt, men det er jo bare meg og hvordan vi voksne spiser, må jo skylle ned maten med noe.. He, he!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Hva er egentlig en "full" porsjon med grøt??? Noen pakker står det anvist blandeforhold med 1dl væske, andre med 2dl. Men det kan da uansett ikke være meningen at en 4mnd gammel baby skal spise grøt av 1dl væske i ett måltid??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå