Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Heisann! Gullet er nå 4 mnd og vi må starte med grøt så vi ikke overstiger denne literen med mme. (Jeg er ikke interessert i kritikk fordi vi starter så tidlig.) Hvor kjapt var dere oppe i full porsjon? Han har fått 3 av de siste 4 dagene, første dagen bare en liten smak, dagen etter fikk han av 1 ts pulver, så en dag pause, i dag spiste han alt jeg lagde av to ts pulver. Går jeg for fort frem? Han kunne gjerne spist mer om jeg hadde gitt ham.
Turid Laila Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Startet når han var fire mnd og en dag Startet med en tynn grøt, en ts pulver og melk. dagen etter, samme mengde pulver men litt tykkere konsistens. Så en og en halv skje pulver litt tynn samme - litt tykkere så to ts pulver litt tynn samme - litt tykkere Og sånn har vi fortsatt, er ikke oppe i full porsjon ennå, men har bare holdt på med grøt i to uker da mme-forbruket har gått ned Gir han på kvelden, så han sover hele natten, og det er jo en bra sideeffekt
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 vi begynte med grøt til mathias før han var 3 mnd vi så jeg skal ikke kritisere deg:) vi gjorde sånn som deg i starten jobba oss oppover. nå er han 3,5 mnd og får en full posjon grøt på kvelden. det har han fått i 2 uker nå.. fra mandag av skal vi øke og gi en halv posjon grøt på dagtid også i tilleg til den på kvelden. så lenge du ikke merker noen negative forandringer hos ungen går du ikke for fort fram:):) lykke til
Gjest Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Vi brukte ganske lang tid på tilvenninga. Men dette er jo noe du ser an på din unge. Men om noen teskjeier er nok for barnet ditt om kvelden ville jeg venta litt med å øke for fort. Så får tarmene tid til å venne seg til grøten skikkelig
Gjest Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Vi er visst de eneste som gir grøt på formiddagen først ser jeg... Han sover så godt på natta, at det har ikke vært behov for ekstra mat på kvelden enda. Så da gir vi når han er blid, fornøyd og medgjørlig etter formiddagsduppen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå