adriana78 Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg har to barn Den første fødselen min startet normalt med vannavgag klokka halv fire på natta. Klokka halv ti på morgenen var det en cm åpning og ikke særlig vondt. Smertene kom ikke før rundt elleve. Klokka halv tolv var det fem cm og klokka fem på to var han ute. Det tok altså ca fire timer fra en cm til ti cm åpning. Fikk forespeilet en rask fødsel neste gang av lege og jordmor. Og det kan man trygt si at de fikk rett i. Fødselen startet med vannavgang klokka 01.05 og rier. Klokka 01.30 ble jeg undersøkt og hadde to cm åpning og klokka 02.18 var datteren min født. Phu det gikk som en storm og det var mildt sagt overraskende når pressriene startet så raskt. Bare en time og ett kvarter tok fødselen denne gangen. Lurer på hvordan det skal bli omjg velger å få flere barn. Er det flere med liknende erfaringer?
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Hadde en rask fødsel jeg også... eller, brukte lang tid opp til 3-4 cm åpning... men fra 4 til 10 cm tok det ca 25 minutter... hadde 5 pressrier på 12 minutter, men presset bare på 2 rier... (måtte komme meg inn på fødestuen først,, hehe...)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 min aktive fødsel varte tre timer, fikk beskjed om at det vil gå enda raskere neste gang:)
Mamman til M&E Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Min aktive fødsel varte i 1 1/2 t og de sa det kom til å gå ennå kjappere neste gang og at jeg da burde komme meg til sykehuset tidligere enn jeg gjorde denne gangen :-)
Jeanskin Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Da min første datter ble født på 5 1/2 time sa jordmora at jeg er skapt for å føde barn. Det tror jeg nesten hun har rett i, for med minstesnuppa våknet jeg ca 02.45, 04,45 var hun født. Det må vel nevnes at vi hadde ca 7 mil å kjøre til sykehuset... vannet gikk i bilen, vi rakk akkurat frem, og etter 10 min på sykehuset med to pressrier, var jenta ute. Mamma sa at hvis det blir noen flere, skal vi bo så nærme at vi kan TA på husveggen til sykehuset! hehe, tror jeg skal vurdere det, dersom tiden skal halveres for hver fødsel...
Gjest Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Kan seriøsy ikke mene at tiden halveres for hver fødsel? Herremin hatt.. Jeg ble sjekke kl 18.30 hadde da 4 cm åpning, ble sjekket 45 min etterpå og hadde 8, og enda 5 minutter seinere hadde jeg full åpning og hodet syntes... Drev en halvtime med vakum, og hele greia tok 2t 46 min
Sarah & Marcus mamma Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 turbo fødsel her også... merket ca kl. 15.30 at noe var på gang... men hadde hatt en del mensmurringer siste uke så tenkte ikke så mye på det. kl. 19.00. merket jeg mer... tenkte ikke helt så mye over det nå heller... 21.30 sa mannen at nå måtte jeg ringe føden.... jeg tenkte d egentlig ikke va vits... og talte litt mellom riene... 1-1,5 min mellom hver... ups... va isje någe vondt... føden sa til meg at det kunne ikke stemme med 1 min mellom riene... da ville jeg ikke klart å snakke i tlf.... fikk beskjed om at jeg hadde maaange timer igjen... siden jeg var førstegangsfødene... hms... fikk beskjed om å ta en paracet, ta en dusj og legge meg... 15min senere... i seng... gikk vannet.. oppigjen.. på med klær-- fremdeles ikke noe særlig vondt... MEN så kom eg i bilen.... da var det litt vondt... men gikk bra.. alt gikk bra når jeg beveget meg... og det kunne jeg ikke i bilen... når jeg kom på føden... tok de d rolig.. og sa jeg måtte slappe av.. ikke slite meg ut... lenge igjen.... så sjekket de åpningen.... 10CM... de pusjet meg inn på føden..og 2min etter startet pressriene... 5min så var hun ute.;-)
2 i talet Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Eg har to barn Vakna om morgonen kl 07.30 og merka at da var noko på gang, 3 veker før tida. Begyndte å få pressrier heime i senga,ambulansen kom etter kvart og køyrde avgårde, møtte jordmor på vegen og ho sa vi berre måtte dure til sjukehuset- eg hadde full åpning. Var på sjukehuset i sju minutt so var gutten ute. 10.45 ( 3 tima og et kvarter) Neste unge var eg oppe og merka ingenting før fostervatnet gikk 08.50, vi sette oss i bilen me sete langt bakover og gå gass- ringde ambulansen so den kom til møtes, fekk pressrier so å seie me en gang. Kom oss inn i ambulansen- da sjekka dei opningen- ho sa eg ser haudet, du kan presse- to press so var jenta ute 09.25 (35 min) Korleis skal da gå neste gang- kjem til å føde i do eller noko- uten at eg merka noko. Skikkelig herlig me lett fødsel
Sarah & Marcus mamma Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 til meg sa de også at neste gang ville det gå enda fortere;-) må raske på da... ellers føder jeg hjemme... hehe
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 skulle ønske det var meg jeg... jeg holdt på i 31 timer....det kan jeg hvertfall ikke anbefale for noen....hehe....) men skal sies at jeg bare pressa i 10 min da så var ho ute...så det gikk fort nok hvertfall da....;o)
aa11bb22 Skrevet 17. november 2007 #11 Skrevet 17. november 2007 Jeg har tre barn, og det er tydlig at fødslene går raskere etterhvert for meg. Førstemann tok 12 timer. Andre mann tok 1,5 time og tredjemann kom 5 på min. Så nå er det nok barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå