Gå til innhold

Merker man alltid om man lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sitter i ro så renner det bare noe ut innimellom.. Hehe, Er 40+3 i dag og hodet er ikke festet så hvis det hadde vært vannet som gikk så hadde jeg nok merket det :S

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du merker hvis du lekker.

Min forrige fødsel startet ved at jeg begynnte å lekke forstervann, og jeg ble nødt til å bruker bind og skifte hver halvtime/time hvis jeg var i aktivitet.

Skrevet

hodet kan vell ha festa seg uten at man vet det også? da lekker det jo bare litt og litt..

Skrevet

ØØØØH! Jeg må innrømme at jeg i min naivitet lekket fostervann i over et halvt døgn med førstemann uten å forstå hva det var (hviske: 9 dager over tiden...). Måtte ha på meg bind når vi dro ut på besøk den kvelden, og forbannet meg selv for ikke å ha vært flink nok med knipeøvelser...

Med meg var nok hodet festet for det drøp bare litt og litt, slik du ser for deg at en urinlekkasje kan være. Stod opp om natta for å gå på do, da rant det gjennom trusa - greide ikke å stoppe det selv om jeg knep til jeg så stjerner (SÅ RART!!!). Bjellene begynte å ringe mens jeg sprang tvikroket på do.

Må innrømme at jeg har blitt en del mobbet for dette i etter tid, og at jeg nå i det tredje svangerskapet trener knipeøvelser hver dag ;-)

Skrevet

Ser man forskjell på fostervann og vanlig utflod i trusen?

Skrevet

Har hørt at du kan ta på ei svart/mørk truse. Når utfloden tørker blir den hvit/blek. Fostervann vil derimot ikke gi farge når den tørker. Og urinlekkasjer lukter du nok he-he ;-)

Skrevet

NEI DET VET DU IKKE ALLTID.

Jeg gikk kanskje i 10 dager med en såkalt "høy lekkasje" som ikke ultralyd og "innvendig sjekk" kunne avsløre. Eller kanskje 3 dager? Var det bare utflod de første 6 dagene? Jeg vet ikke fortsatt. Men jeg tror nok jeg gikk 10 dager med lekkasje, fordi hele kroppen min fortalte meg at dette ikke var helt bra.

Siste dagen fikk jeg to innvendige undersøkelser av henholdsvis lege og jordmor. Og ultralyd. Og så konkluderte de med at NEI, det var ikke fostervann.

Men PROM-testen viste fostervann. Og jeg ble lagt inn og fikk antibiotika sporenstreks.

Så DU kjære mamma. Du skal sjekke om du lekker fostervann eller bare har utflod. En Premature Rupture Of the Membranes -test viser det enkelt og greit.

Lykke til!

Skrevet

Den får jeg ikke tak i før på mandag i så fall :P Men det ser ut som om det er noe hvitt slim i det som kommer ut :P Så det ser mest ut som utflod egentlig.

Men du anonym, hvordan merket du det? rant det bare eller kom det i forbindelse med hosting eller aktivitet??

Skrevet

Det var litt sånn inn i mellom. Husker godt det skjedde når jeg sto opp etter å ha ligget litt. Og på dagtid også. Men jeg husker ikke helt hvor "aktiv" jeg var.

Det er ett år siden i kveld at jeg ble innlagt. Hele sykehushistorien var et mareritt, en stor belastning egentlig, men ungen er et eventyr av ei skjønn lita tulle.

Lykke til du. Hvis det er fostervann skal fødselen starte i løpet av 3 dager. Hvis ikke må de sette deg i gang pga infeksjonsfaren.

Mest sannsynlig starter det av seg selv hvis du har en lekkasje.

Vær ekstra obs på liv nå, du er nesten i mål!

Lykke til!

Skrevet

fostervann lukter jo veldig og da...så hvis det lukter rart så kan det være det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...