Gå til innhold

Omskjering..bare lurer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste ikke at det var så mange som omskjerer guttene sine i norge og det er det tydeligvis mange som mener noe om.

Helt imponert av hvor mye folk her gidder å krangle.

Men lurer bare på om dette skjer med jenter også, vet jo at dette er en del verre så jeg bare lurte om det er lovlig eller?

Er ikke inne på dette som dere ser, bare noe jeg plutselig tenkte på....

Er bare ute ette et enkelt svar, ja eller nei!

Hehe kommer sikkert hundrevis av meninger her nå men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lovlig på gutter men ikke på jenter..Tydelig hvem som er verdt noe og ikke her i landet. Hvem som omskjæres med barberblader på mørke bakrom vites jo ikke da... Det er nok ikke så vanlig blandt nordmenn. Jeg har hvertfall inntrykk av at det er flest med en eller begge foreldre som er utenlandske som blir ofre for dette.

Skrevet

Det er det "saken" handler om...J..... utlendinger som omskjärer sine barn ikke sant???

Men ingen tör si det höyt???

Gjett hva? Det finnes utlendinger som IKKE omskjärer sine barn "med barberblad på mörke rom".....

Så ikke skjär alle over en kam!!!!!!

Skrevet

Jeg sa ingenting om j.. utlendinger. Det var dine ord. Jeg synes ALLE unger fortjener å bli behandlet ordentlig. jeg. Ikke bare norske.

Skrevet

Takk sweet amber for at du svarte på det jeg lurte på!!!

Men her må du være forsiktig med hva du sier vettu,haha...

Noen morsomme folk her ass, må være kjipt å skal være sinna på alt og alle!

Skrevet

Ja, nå er jeg jo tilogmed rasist fordi jeg ikke støtter omskjæring...Jaja, sinte frk anonym får kjørt seg i dag:)

Skrevet

Kall meg gjerne rasist også, jeg er imot omskjæring! Det er en grunn til at vi er laget som vi er, hvorfor tukle med det!

Skrevet

Omskjæring av jenter er tortur og undertrykking av verste sort!

At det i det hele tatt er oppfunnet sier noe om den galskapen og den ondskapsfulle kreativiteten mennesker har i seg for å undertrykke medmennesker.

Skrevet

Kanskje greit å få hevet diskusjonen til et litt sakligere nivå, folkens?

Nå er det riktig og sant at omskjæring av jenter er ulovlig her til lands og dessuten fullstendig medisinsk unødvendig for jenter. Dessuten er det et alvorlig inngrep med mange eksempler på ekstreme lidelser i flere år etter inngrepet, eller i værste fall fatale utganger.Jentene blir tatt med makt og kuttet og sydd ihop på de mest utenkelig måter, uten bedøvelse eller sterile instrumenter. FN vurderer nå å stemple omskjæring av jenter som tortur, -noe som burde blitt gjort for lenge siden.

Omskjæring av gutter praktiseres den dag i dag over stodre deler av verden som USA, Mexico, Filippinene og muslimske land. Noen praktiserer omskjæring av religiøse grunner, noen mer av tradisjon. Men omskjæring av gutter foregår med lokalbedøvelse og er gjort på relativt kort tid på en poliklinikk. Såret stelles og er helet etter noen ganske få uker. Det er lite smerter og svært sjelden komplikasjoner i forbindelse med omaskjæring av gutter, så lenge det gjøres av en godkjent lege med erfaring på området. Forskning viser dessuten at gutter som er omskjært har mindre forekomst av kreft i penis, og endel seksuelt overførbare sykdommer spres ikke like lett over til kvinner.

Tenk litt på dette før dere uttaler dere så bombastisk alle sammen. Det gjelder å ha litt bakgrunnsinformasjon og/eller eraring før man åpner munnen......

Skrevet

Helt enig "Great Garlic Girl" !.......

Det gjelder også å skille mellom jente og gutte omskjäring...

Jeg synes selvfölgelig at det er forferdelig når jenter omskjäres..Men omskjäring av gutter er tradisjon i vår familie og den dagen vi omskjärer vår sönn skal det foregå på sykehuset med flinke leger og bedövelse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...