Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Prater de mye? Sutrer? Flinke å sove? Går de i barnehage? Hilke leker er morsome? hva spiser de, osv... Jenta mi er 17 mnd, hun er veldig flink å prate, har mye ord. Hun sutrer en del når vi er hjemme, liker å kose på fanget med ei bok, vil liksom ikke leke så mye for seg selv som hun gjorde før. Ikke fult så morsomt med storesøster for tiden heller (hun er 3 år). Hun sover 1,5 time om dagen, og legger seg kl 19 om kvelden. Da er hun kjempetrøtt, men bruker hvertfall 1 time på å skrike før hun sovner. Slitsomt! Hun sover ikke hele nettene, er gjerne våken mellom 4 og 8-9 ganger om natta, hvis ikke hun tar alt i et strekk og er våken 2-3 timer midt på natta da, det varierer. Nå har vi hatt 2 gode netter, der hun kun har vært våken et par ganger, så dette håper jeg fortsetter. Hun tar morgen kl 06-06.30. Hun går i barnehagen, og der trives hun veldig godt har jeg fått intrykk av. Kjempeglad når jeg leverer henne, og kjempeglad når hun blir hentet:) Av leker så interesserer hun seg mye for gå-bilen, duplo, og bøker. Hun har også begynt å tegne litt. Hva med deres barn på ca samme alder??? Er litt nysgjerrig:)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Min gutt er 20 mnd. Han prater masse, lange setninger og forteller i vei. Han går i barnehage og trives veldig bra der! Har fri en dag i uka i tillegg til helg og virker fornøyd med a være hjemme og styre med sine ting. Sutrer lite, men av og til om ting blir litt kjedelig. Har to store brødre på 5 og 8, så vil gjerne alltid være med de og kan bli litt lei seg om de stenger han ute fra leken. Spiser bra og mye, 4 skiver til frokost.....:-) Sover ca 1 1/2 time på dagen, fra 1230-1400. Legges kl 1930 og sover nå hele natten uten en lyd, sånn var det IKKE for bare ett par uker siden.... Men vi bestemte oss for å ta opp kampen og kjempet oss gjennom ett par-tre netter med litt grining og hyling og så snudde det brått og nå, som sagt, sover han HELE natten.:-) Jippi! Av leker er det mest interessant med det de store leker med, men biler og duplo er stor suksess for alle tre guttene her i hus. Det var litt om min lille gutt.:-)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Snuppa her er 2 mnd eldre Morsom alder! Hun har blitt kjempe flink til å prate, har mange ord og har begynt å lage setninger. Kan synge 5-6 sanger også. Hun sutrer veldig lite i grunn, kun hvis hun er veldig trøtt eller syk. Leker godt alene med dukker eller lekekjøkken for eks, men hun elsker å sitte på fanget å lese bok hun også. Nå i det siste har hun fått dilla på teletubbies, så hun får vel se kanskje 10 min med det om dagen også. Hun går i barnehage og stortrives nå, selvom vi brukte ganske lang tid på tilvenningen. Nettene går fint, legger seg stort sett rett ned for å sove etter at jeg har unget en liten trall, sover hele natten og vi vekker henne i 8 tiden om morningen i ukedagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå