aa11bb22 Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg har ei jente på 7 mnd. som spiser både grøt og middag. Jeg har prøvd med litt skive innimellom, men hun brekker seg. Vet likssom ikke hvordan hun skal gjøre for å få det til. Noen som har noen gode tips?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 mini (nå 20 mnd) spiste ikke engang grøt før han var 8 mnd...barkk seg! og jeg måtte mose alle middagsglass ekstra for at det skulle gå bra... tror han var ca 11 mnd da han var klar for brødskiver skjært i små terninger uten skorpe. Barn er forskjellige Og mini hadde alle 16 tennene da han var 13 mnd, så var godt nok utstyrt på den fronten, men brekkrefleksen var litt overaktiv, hehe! prøv med jevne mellomrom og plutselig en dag så går det bra
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Jeg fikk et råd fra helsesøster om at jeg kunne la jenta vår på 8 mnd få tygge på ei hard skorpe. Da øver de seg på å tygge og klarer også å spise litt biter etterhvert. Jeg har begynt å gi litt skive med smør på nå. Skjærer de i bittesmå biter og passer på at hun får vann å drikke mellom hver bit. For hvis hun er tørr i munnen brekker hun seg lettere.
~hope~ i 7.himmel Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 ha litt mm eller mme på tallerken,slik at brødbitene suger til seg melka.Da er bitene myke i begynnelsen og mye lettere for de små å "bryne" seg på) Det pleier vi å gjøre i barnehagen,når det er brødskive tilvenning med de minste
Canari Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Vi begynte med veldig tynn skive med smør og bra med leverpostei / philadelfiaost / prim på, og tok først bittesmå biter, senere prøvde jeg litt større (skar ikke i iter, blir så sølete, rev med foingrene). Jenta mi lagde brekningslyder lenge, før det begynte å gå seg til, men hun ville ha mer selv om hun syntes det var ekkelt å svelge, for det var jo kjempegodt. Tørr skive er nok vanskeligst, godt med pålegg gjør det lettere å svelge, og mer fristende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå