Gjest Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Skal ha hele familien julaften.. gleder meg veldig! Lurer på hva barn på 3,5 og 1,5 år spiser med og drikker av. Slik jeg tenker det: barn på 3,5 år kan fint drikke av glass (gjerne plastikk) og spise med barnebestikk. Barn på 1,5 år kan drikke av "tutekopp" og spise med liten skje /men de spiser vel med fingrene og får en del hjelp av foreldrene/andre voksne. Har barneservice til begge to; flat askjett til middag og dyp til dessert. Jeg har ikke peil på dette... og her er jo gullforumet å spørre på.
Gjest Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 En 3,5åring drikker og spiser av det samme som deg, mens en 1,5åring legger man ut en skje til av høflighet selv om du har helt rett i at det antageligvis går ned med fingrene/hjelp fra foreldre:) Og hvis du ikke er spesielt glad i å rydde vekk glasskår er plast/papp en fin ting:) Hvis h*n ikke har lært å drikke av kopp ennå har nok foreldrene med tutekopp. Litt unødvendig å kjøpe inn bare for besøk:)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Jeg har alt liggende hjemme, så kommer ikke til å kjøpe inn noe. Det jeg nemlig har registrert, er at hver gang vi har vært sammen med denne familien (sist for to uker siden) så hadde de med tutekopp OGSÅ til ungen som ble 3 år nå i juni! Det synes jeg er merkelig... Setter frem slik jeg har tenkt, jeg! Takk for innspill! Har barneservice til begge to, gidder ikke risikerte at mitt service bli knust! Ungen på 3,5 får sitte på vanlig stol med pute. Til den andre på 1,5 har jeg sammenleggbar reisestol
inakvad Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Måtte smile litt av dette, for jeg tenker litt på min egen sønn(som snart er tre), som er kjempeglad i "babykoppen" sin-som han selv sier, men han har den egentlig bare når han er tørst på natten(og ikke alltid da heller). Det hender likevel at han insisterer på å ha den med på tur, og jeg har det ikke som noen kampak da at han skal drikke av vanlig glass siden han gjør dette ellers, men har aldri tenkt over at noen kan stusse ved det =)
Gjest Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Jeg vil si det er forskjell på en på 3,5 år og en som nesten er tre.. når de er tre år går de på stor avdeling i barnehager, og de barnehagene jeg vet om, der får de ikke tutekopp når de går på stor avdeling...
ruffen Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Vår gutt på 1,5 år drikker av vanlig glass og spiser med gaffel, skje og hendene. Alt etter som det passer. ) Det går av og til litt for seint å få middagen på gaffelen. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå