Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg sliter enoooooormt med dårlig samvittighet. Var så rett for å gå over tiden med babyen. Jeg begynte derfor med bringebær kapsler 3 uker før jeg burde gjort det. I tillegg har jeg drukket lakrisrotte, 1 kopp, (ikke 4 som en skal) ca 1.5 mnd før jeg burde begynt å drikke dette. Babyen kom 34+5....er det min skyld at den kom før tiden?? Er så utolig redd for at det er min skyld at babyen er født før tiden...! Hadde den kommet før tiden uten at jeg hadde gjort noe av dette, hadde det vært greit. Er redd for at hun kommer til å slite i framtiden pga meg.......forferdelig. (var veldig aktiv under hele svangerskapet...kan det være det?)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 Det tror jeg egentlig ingen kan svare deg på, men jeg skjønner ikke hvorfor du ville ha den ut så lenge før den skulle ut?
Gjest Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Nei, enkelte steder anbefales det å drikke bringebærbladte under hele sv.sk. så jeg tror nok ikke det fremkaller for tidlig fødsel. Å være aktiv setter heller ikke igang en fødsel når kroppen ikke er klar for det. Tror du kan slutte å klandre deg selv:) nesten 35 uker, så det er jo ingen stor fare. Tipper det går helt fint jeg:) Lykke til med livet som mamma:) (som forresten kommer til å være preget av dårlig samvittighet uansett.. )
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #4 Skrevet 17. november 2007 Ville ikke ha henne ut så tidlig...bare ville ikke gå over termin! Huff, dette er fælt altså....Angrer som en unge....
spireliten Skrevet 17. november 2007 #5 Skrevet 17. november 2007 Kjære deg. Så slitsomt du må ha det. Du får nok ikke fred med deg selv før du tar dette opp med jordmor eller fastlegen din. Er du "gullsmokk" medlem her inne så kan du stille spørsmålet til jordmor og lege her inne så kan du være anonym hvis du aller helst vil det. Vet hvordan det er å ha dårlig samvittighet overfor babyen, og det er ikke noe godt. Vår lille fikk feber etter han ble født, og ingen kunne si hvorfor. Da tenkte jeg på alt jeg hadde gjort og ikke gjort, og klandret meg selv for dette. Tror nok aller helst at du kan ta det helt med ro, men du får sikkert ikke ro med deg selv av å bare spørre oss her inne. Lyke til uansett
LRMG Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Jeg spiste bringebærkapsler og var superaktiv hele svangerskapet (mye jobb + mye fysisk aktivitet). Han kom 12 dager over termin. Tror alle disse remediene bare er tull - så mange som bruker dem, og ikke noe mønster i hvem som føder før eller etter termin. Babyene kommer når de kommer, og så lenge du ikke har gjort noe helt spesielt eller uansvarlig, så er det ingen grunn til å klandre deg selv. Men det hadde kanskje vært kjekt å vite hvorfor babyen kom så tidlig, så du vet det i tilfelle du vil ha flere barn?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 Slutt å bekymre deg, dette kommer til å gå helt fint! I mitt første svangerskap hadde jeg veldig lite forstervann, så legene vurderte fra uke til uke hvorvidt babyen skulle tas ut. Begynte m ukentlige vurderinger da jeg var i uke 32. Men legene sa hele tiden at "hvis du klarer å gå ut uke 35, er det ingen fare om han/hun kommer". Mao. bare noen få dager lengre enn deg. Så det kommer helt sikkert til gå bra med tulla di. Slapp av og nyt dagene!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Å herregud jenter, så herlig dere er:-) Tuuuuuuuuuuusen takk for noen beroligende svar....! Sitter med tårer i øynene nå....huff...er ikke greit dette her...! Igjen, tuuuuuusen takk for god støtte:-) Er forresten ikke "gullsmokk" medlem. Hva koster det?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 17. november 2007 #9 Skrevet 17. november 2007 Ingen ting å ha dårlig samvittighet for, for det setter ikke i gang fødselen som alle over her har sagt! Gullsmokken er vel 129kr mnd eller noe tror jeg? Finner det på forsiden av dinbaby.com...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå