Gå til innhold

Hvor mye fennikelte

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man gi om gangen til babyen? Har hørt så mye forskjellig, men

på sykehuset sa de 10-15 ml før hvert måltid. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass, jøss, ikke vet jeg, men her gir vi 3 ml i hver flakse, og det hjelper suverent :)

Skrevet

Får jeg kjøpt det i vanlig butikk, eller? Lager du ferdig for et døgn og har i kjøleskapet, eller? Bare lurer litt for jeg har en gutt som plages litt med magevondt og virker som han har mye luft i magen for tida... Tenkte å prøve ut dette med fennikelte...

Skrevet

Du får kjøpt det på apoteket:)

Det med hvor mye du skal ha vet jeg ikke, så håper noen andre vet svaret:) Men hvis man ammer, kanman gi dem det f.eks i en sprøyte før måltidet da?

Skrevet

Jeg kjøpte fenikkel-te i en helsekost.

Koker fenikkel-te til meg selv, drikker to kopper om dagen. Gir lillegutt en t-skje når den har blitt passe lunken. Så han får det mellom måltidene. Hjelper for han.

Hvis du koker teen i 5 min blir den best synes jeg. Og da kan du ha den i en ren og tett beholder i kjøleskapet et døgn.

Skrevet

hvor ofte kan man gi babyen ei teskje med slik te? Drikker selv to kopper for dag. regner med at fenikkel-te er det samme som ammete (ettersom denne inneholder fenikkel...)

Skrevet

Det må jeg prøve ut, ja! Lurer også på hvor ofte, så får dyttet denne litt opp;) Her går det i flasker, så er vel greit å putte det i flaska??

Skrevet

Og nå så jeg over her at Mamma Mia i grunnen har svart på det;) Bittelitt i hver flaske:)

Skrevet

jeg ga snuppa mi 2,5 ml før hvert måltid og hvis hun hadde ekstra vondt mellom måltidene fikk hun litt ekstra da....:o) funker som bare det...:o) jeg ga henne det med en sånn liten sprøyte man får kjøpt på apoteket.... (uten spiss selvfølgelig;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...