Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lite melk om kvelden, har mer enn nok på dag og natt. Han får så ofte han vil, jeg legger han til ca hver 2-3 time. Hva kan jeg gjøre for å øke produksjonen på kvelden. Sånn som det er nå blir han sulten og sinna, og jeg må til slutt gi mme. Han er 2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada det er helt normalt. Har du rikelig på morgenen kan du pumpe ut resten av morgenmåltidet og gi det som tillegg på kvelden! En middagslur hjelper også.

Skrevet

Det er veldig normalt å ha lite melk på kvelden. Men den melken du har da er fettrik og mettende. Pump ut litt melk i løpet av dagen og gi han det på kvelden i tillegg til pupp.

Lillegutt spiser hver time på kvelden, for han blir sulten igjen så fort, pga lite melk.

Skrevet

Det er en grunn til at vi må gi dem mange små måltider på kvelden. Det er fordi melka vår er ekstra fettrik og magen til babisene må fordøye dette sakte men sikkert.Vi har ikke lite melk, som vi alle tror. Så når de har fått nok å sove på, sovner de. Melka er jo som sovemedisin.

Jeg hadde ikke gitt morgenmelk på kvelden i flaske. Vi produserer annen melk på kvelden som gir dem ekstra "sovemage".

La babisen få det som den vil (ligge ved brystet), da øker du din prod. på kvelden også blir babyen din fornøyd.

Det er jo sånn at om babyen har stort behov for mat en viss tid på døgnet, så vil vi produsere mer melk akkurat da.

Min knert på 4 mnd spiser ikke lenger på natten, og dermed så har min melkeproduksjon gått ned om natten og økt på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...