Patetica fåkksi Skrevet 17. november 2007 #1 Skrevet 17. november 2007 Jeg spurte nettop om tilbehör til pinnekjött her, og kom paa noe morsomt; Jeg bor i Spania og en norsk venn har nettop kommet og tatt med pinnekjött, jeg og samboern min (som er engelsk) og babyen har blitt invitert til dem paa söndag, paa "stic meat"; det morsomme var da denne vennen forsökte aa forklare HVA vi skal spise.. Old dry sheep som man legger i vann i timesvis sammen med pinner, spises med den "gule tingen man vanligvis gir til grisene" (kaalrot).
LanoLotte14.07.2008 Skrevet 17. november 2007 #2 Skrevet 17. november 2007 hehe Syntes det var morsomt jeg, " old dry sheep" hehe Samme problem har jeg og forklare det på jobben, bor i DK. De og ser rart på meg når jeg sier jeg skal spise kålerabien, hehe og ikke grisen
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 17. november 2007 #3 Skrevet 17. november 2007 Jeg og mamma er islandske, så vi hadde jo aldri sett eller smakt pinnekjøtt da vi kom hit. Tok noen år før mamma smakte det...hun var invitert til middag hos ei venninne. Så da hun kom hjem til meg (jeg hadde ikke smakt det da) sa hun: Jeg skjønner hvorfor det kalles pinnekjøtt...det er jo bare pinner med bittelitt kjøtt på! Selv tok det 10 år her til lands før jeg smakte det...ikke særlig vellykka siden det var julemiddag med hele svigerfamilien og jeg hadde ekstremt med menskramper!:-/ Men forsøker igjen i år. Ante forresten ikke at man spiste kålrot sammen med pinnekjøtt, så da har jeg lært noe nytt i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå