fjåsa1980 Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Har akkurat oppdaget det kommer væske ut av brystene mine. Hva gjør dere som har opplevd det samme. Må en ha noen egne innlegg eller hva gjør dere med det? Har bare kommet bittelitt hittil, men kan vel være at det kommer mere etterhvert. Fint å høre fra dere som har erfaringer.
grand danois Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 dette har hendt med meg også. men bare når jeg trykker på de. å jeg re i uke 20. kom tidli synst jeg. men jeg trenger ingen innleg enda å jorde d ikke med første heller. da også hadde jeg melk ibrystene før hun var født. men vist du bjynder å lekke uten at du trukker på de,kan du bruke amme innleg som du får kjøpt på butikken:)
fjåsa1980 Skrevet 16. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2007 Takk for svaret! Er selv i uke 26 og det kommer nå kun når jeg trykker på brystene mine. Men en ting til jeg lurer på? Når det kommer væske ut av brystene, er melkeproduksjonen allerede igang? Eller er den blanke væsken på en måte forberedelse til dette?
grand danois Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 jeg tror d bare er en start likksom. da d sjedde med meg sist,fikk jeg først blank veske,så etter et par uke/måneder ble d til en veldi tykk gul/hvit "melk" lignende veske. å en måned før jeg fikk henne var d rein råmelk som kom. slik jeg har sjønt (d kan vere jeg tat feil) så er d råmelken som har mest næring. men jeg er ikke sikker asså
Tausa♡Noah&Jessica Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Heisann=) Jeg hadde en god del rester av hvit "vanlig" melk etter førstesvangerskap nå rett før jeg blei gravid igjen,men etter det forsvannt det melken,og nå kommer det bare blank litt seigt/tykk veske ut.det er dette som er forbredelsene til melken som barne skal drikke.(råmelk) Jeg fikk ikke min vanlig melk før dagen etter bebisen min var født,og har hørt mangen som har hatt det på samme måte. MEN,alle er vi da forskjellige så=)))
Mamma_25 Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Jeg har lest nå at babyen helst skal sutte lenge på det ene brystet før en bytter bryst for det ibegynnelsen er ikje det så gir babyen metthets følelsen! jeg begynte å få sånn blank veske når jeg var 24 uker på vei.. når jeg klempte på brystvortene vel og merke.. det var litt rart så var veldig ivrig i begynnelsen å klemme..hehe
Gjest Skrevet 17. november 2007 #7 Skrevet 17. november 2007 på besøk fra 3 trimester, jeg fikk også blank veske først,det var vel rundt uke 24, har etterhvert gått over til gulhvit tykk konsistens. Jeg er nå 36+0 og har brukt ammeinnlegg i ca 3 uker. Det er en forberedelse til melken som skal komme. Når det starter er forskjellig fra person til person.
grivid m/nr.2 Skrevet 17. november 2007 #8 Skrevet 17. november 2007 Jeg er i uke 25 og lekker fra brystene. Gjorde det i forrige svangerskap også. Det begynnte med at jeg lakk kunn når jeg klemte. Men etterhvert, som nå, får jeg brystspreng og det lekker (særlig hvis jeg teker på babyen). Må nok igang med ammeinnlegga snart. Husker det som var mest slitsomt sist var nettene, uten bh og ammeinnlegg ble senga veldig våt og ubehagelig å ligge i. Men det positive er hvertfall at vi har melk da, når babyen kommer. Mange får jo ikke melk før det har gått noen dager etter fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå