Gå til innhold

Jeg orker ikke mere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så slitsomt å amme selvom det er koselig. Har en datter på 7 uker og nå har hun ligget ved puppen siden 20.00 og sånn er det vær dag så det er ikke økedøgn. Jeg har nok melk også.

Sånn ser min dag ut..

07.00 Ammer

09.00-11.00 ligger hun ved puppen

11.00-14.00 sover

14-16 ligger mer eller mindre ved puppen

18.00 ammer

20.00 til 23-24 ammer..

Sover hele natten fra sånn ca 24 til 07.00..

Noen flere som har det sånn.. Hun NEKTER og ta flaske har prøvd alt føler jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er nok nærheten hun vil ha.. er jo så liten enda.. hold ut litt til så går det nok bedre skal du se:) vær glad hun sover hele natta, ikke mange på 7 uker gjør det:)

Skrevet

Ja, du er heldig som har en baby som sover hele natten!

Tror også det er et nærhetsbehov.

Kan du bære barnet ditt i sele/ sjal inntil deg? Da har du armene fri og kan gjøre alt mulig rart.

Skrevet

tror du kan regne med at det avtar snart:-) min var likedan de første 6-8 ukene. Jeg kom meg nesten ikke opp av senga noen dager, slet med amminga også, og det var best å amme liggende. På kvelden satt jeg konstant i 4+ timer, bare byttet fra pupp til pupp, og en bleie innimellom. Når jeg ikke ammet bar jeg. Det er nesten utrolig hva man kommer seg gjennom.

Skrevet

Ja , jeg veit jeg er heldig som har ei jente som sover hele natten.. Er ikke ment som et klage innlegg altså... Bare lurer på om det er normalt og amme så ofte..

HI

Skrevet

Hadde det også sånn de 2 første mnd. Her ble det bedre da Leah tok smokk, har du prøvd det? Hun hadde og har et stort sugebehov, så jeg ble rett og slett brukt som smokk til hun skjønte hvordan en ordentlig smokk fungerte. Det blir bedre uansett, det er jeg sikker på:)

Skrevet

Jaja sånn er det med små babyer:=)

Hva trodde du?

Tenk så mye verre det hadde vert hvis hun skrek hele døgne

Skrevet

ja det er ikke uvanlig. Men noe er nok sugebehov. Har du prøvd med smokk? Jeg måtte ty til det etter 3 uker, men min ville ikke ha det:-( Så jeg satt pal hele kvelden, får sett litt tv da;-)

Skrevet

Hun bruker smokk, men kanskje jeg skal kjøpe med ett sånn bæresjal...

HI

Skrevet

Har du sutt til henne?Kansje hun har et enormt suttebehov?

Men dattera mi lå også mye oftere enn hver 3 time

Skrevet

De tre første mnd. ammet jeg med 1.5- 2 timers mellomrom hele døgnet.

Var født litt for tidlig, trengte å "ta seg igjen", pluss nærhetsbehov tror jeg.

Det blir bedre!

Skrevet

Ja, prøv sjal eller Babybjørn- o` frihet!

Skrevet

Heelt normalt, og du er superheldig som har ei som sover hele natten! Det går seg nok til snart...

Skrevet

Ser noen foreslår babybjørn, ikke for å virke kjip men jeg vil bare si at det er en anbefaling du ikke bør høre på.

Det anbefales at man følger antallet mnd med en 0 etter når det kommer til brukstid, dv kan du fra neste uke bruke den max 20 min av gangen.

Den er hverken behagelig for deg eller barnet over tid.

Da er sjal, slynge, MT, patapum, ergo eller lignende en bedre løsning.

Utover det, både du og barnet er i en fase hvor mye komemr til å skje fremover, mye spennende. Barnet blir mer våkent og kan ligge litt for seg selv uten problem. Og ammingen både avtar og regulerer seg en del.

Og det helt av seg selv:)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg synes også det er slitsomt å amme HELE tida! Hun skal enten ammes eller bæres...hun tar så vidt smokk, men hun er ingen smokkbaby,- skal hun suge på noe så skal det komme ut melk!

Skrevet

Uff, ja det er slitsomt...har hatt det sånn selv - og har det til tider enda og min er 3,5 mnd. Har ikke ammet så mye som deg på dagen, men hun har pleid å ligge på puppen fra 20-24 hver eneste kveld siden hun var født...den siste uken har jeg prøvd å få henne inn i en rutine hvor hun skal legge seg kl 20...men det går sånn passe. Hun bruker desverre meg som smokk og våkner annenhver time for pupp. Høres ut som om det er mye det samme med jenta di. Milla tar verken flaske eller smokk og det er ganske slitsomt å være vandrene smokk...

Skrevet

Ja min var sånn..Det gikk over i ca. 2 måneders alderen hos oss. Nå hvis jeg prøver å amme han oftere enn hver 3-4 timer blir han sint! Han er 3,5 måneder nå. Synes det er også ganske slitsomt når de virker sulten men vil ikke suge....han er en stor gutt som tisser og bæsjer veldig mye men jeg føler som jeg går rundt med fulle pupper hele tiden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...