Gå til innhold

Høyt symfyse-mål.. -Uke 15....Flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 14+5,og var på kontroll hos jordmor i dag.

Symfyse-målet mitt var 17 cm, og hun syntes det var rimelig høyt,-selv om jeg er annengangs.

Jeg har kjent liv i to uker allerede, og i dette svangerskapet har jeg vært i enda dårligere form enn i det forrige. -Også har jeg tvillinger lenger bak i familien.

Jordmor ga tydelig uttrykk for at hun utifra disse opplysningene trodde det godt kunne være to inni der...!

Hun sendte henvisning til ordinær ul, og markerte med gult i brevet at symfyse-målet tilsvarer at jeg er 17+ på vei, men at jeg ganske sikkert bare er 14+5 (har regelmessig mens, og VET når jeg hadde el sist). Så da blir det spennende å se når han legen faktisk kaller meg inn til ul!! Tar han utgangspunkt i symfyse-mål eller den foreløpig utregnede terminen?? Er så spent... Kanskje jeg får innkallelse ganske snart? :)

Noen andre med lignende erfaringer?? Og hvor mange har det faktisk vist seg å være der inne?

Må jo si at jeg syns det virker litt villt at det skal være flere enn én der inne. Klarer liksom ikke helt å forholde meg til tanken, og tror vel mest det bare er en. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symfysemålet mitt vet jeg ikke hva det er ennå, men livmoren er veldig stor i forhold til beskrivelsene på nettet rundt omkring. (Den kjennes så tydelig også.)

Jeg får ikke noen kontroll før UL i uke 20 en gang, så tiden vil vise om det er flere her.

Har tenkt en del på muligheten i det siste, og den er ikke så skremmende lenger. Men det aner meg at dersom jeg får beskjed om at det faktisk er to der inne, ville jeg nok få litt panikk til å begynne med.

Håper du får UL snart, så du kan få roet spenningen.

Skrevet

Jeg har hatt høyt symfysemål i alle mine svangerskap. Er i uke 15, men er oppe i 18 cm , men der inne er det kun 1 bebi:)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap lå jeg 4 ruter over farget felt. Jm var sikker på at jeg var 4 uker lenger på vei, eller at det var tvillinger. Jeg kjente liv fra uke 11. Dro på ul, men der utsatte jm faktisk terminen min med 1 uke! Det var heller ikke tvillinger... ikke for mye fostervann, og babyen skulle visst være liten av vekst..? HVordan dette kan stemme, er umulig for meg å forstå.. jeg fikk hvertfall store problemer siste mnd av svangerskapet, og det endte med at jeg måtte ta ks. Min "lille" baby var 4 kg, og slett ikke under 3 som de sa 2 dager før ks på ul.. I ettertid er jeg SIKKER på at terminen min måtte ha vært helt feil, hvertfall 3 uker.. for det de så på ul stemte hvertfall ikke med virkeligheten.. de mente sf mål var store fordi jeg hadde fått to tette, det har jeg denne gangen også, men nå ligger jeg under farget felt...

En gåte for meg dette der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...