Gå til innhold

blærekatarr/uvi

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det det samme??

hva kan "skje" hvis man går for lenge med det?

har hatt det gått på medisin, men tror ikke det er gått over, synes ikke det er vondt, men jeg synes jeg tisser ofte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Har du tatt en urinprøve for å sjekke at det er UVI du har? Ikke bra at du behandler det med antibiotika dersom du ikke har det. Kan jo være at du tisser ofte pga at babyen presser på blæra? Jeg ville tatt en ny urinprøve.

Skrevet

jeg fikk selvfølgelig tab fra jordmor etter at urinprøven ble sent på sykehuset og vist blærekatarr, skal dit igjen mandag. men lurte på hva som kan skje hvis jeg går lenge med det.

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Fant dette på ditt apotek sine hjemmesider:

Behandlingen er som regel effektiv, og plagene lindres raskt. Ubehandlet kan urinveisinfeksjon/blærekatarr hos gravide føre til for tidlig fødsel og fosterskader.

Det anbefales kontroll av urinen én uke etter endt behandling. Dersom tilstanden forverres eller plagene kommer tilbake, er det viktig at du tar kontakt med legen din.

Må tilføye at UVI og blærekatarr er veldig vanlig hos gravide. Dersom penecillin eller antibiotika ikke hjelper, kan du ta tranebærkapsler, husk å spør de ansatte om du kan bruke det. Det finnes så mange merker, og noen anbefales ikke til gravide. Ellers hjelper det å drikke appelsinjuice og/eller spise masse appelsiner. Du kan også sitte med rompa over varmt grønnsåpevann, gammelt kjerringråd :)

Skrevet

tusen takk for svar.

uff håper ihvertfall ikke at jeg har hatt det så lenge at fosteret har tatt noe skade.uff, uff

Skrevet

ta tranebær kapseler som man kjøper hos helsekost det har jeg gjort og gått over av seg slev nå mye bedre enn antibiotika....

lykke te og drikk masse vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...