alvesol:) Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg er og blir en rotekopp. vils å gjerne har leiligheten i orden , nesten perfekt , men det går bare ikke.. har 2 barn og minsten drar ut ting og tang , roter her og der + at jeg selv er en super til å rote til med klær. har noen seriøst gode tips for rydding og klesvark, holde leilighetne rett og slett i orden. Hvordan gjør dere andre det? blir det rot oss dere og med småbarn? Eller er det kun meg som ikke klarer å holde det i orden. føler det er ting som må ryddes heeel tiden, tar aldri slutt. og alltid massse klesavak hele veien:) normalt el? jeg vil , men får det ikke til:) må sjerpe meg kanskje.. rydde hel tiden da. og det orker jeg ikke..
lille je Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Legg på plass ting med en gang du er ferdig med dem. Rydd etter ungene hver kveld. Legg klærne i skap eller til vask istedet for å legge dem noe annet sted.
M@mm@ til mine barn Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Det nytter ikke å holde orden med sambo.... Men da jeg bodde alene så gikk det utrolig fint. Jeg hadde en skittentøyvask til mørke klær og det lyse gikk rett i maskinen og den ble satt på hver gang den var full. Passet alltid på å kjøpe mest mulig som gikk i tørketrommelen og etter vask så hev jeg det rett inn der. Og la sammen ett og ett plagg etterhvert som jeg tok det ut. For jeg hater kleshauger. Ha en korghylle til å legge det rene sammenlagte tøyet i. Og sorter med en gang du legger det på plass. Og så bare bytter du korger i hyllene. Jeg setter oppvasken rett i maskinen, ikke på benken eller i kummen. Leker er leker og ikke rot i mine øyne, men det må ungene rydde selv etter fylte 2 år, Ellers så tar jeg og soper det sammen med moppen og rydder det vekk. Jeg har faste plasser til alt og det som ikke har en fast plass går i bosset eller jeg samler det i en korg. Og ting SKAL legges på sin faste plass etter at det er brukt. Jeg rydder om morgenen når ungene leker, og da er det fort gjort. Ellers så har jeg mest mulig i skuffer og skap.. Da der det og mer ryddigt ut. Vet ikke om dette hjalp, men sånn er i hvertfall jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå