Amazone Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Noen som vet hvor lenge det anbefales å vente etter fødsel før man blir gravid igjen? Sånn rent medisinsk sett?
Nancy Drew Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 mener det blir sagt at medesinsk bør kroppen få et helt år på seg før du blir gravid igjen... før dette øker det faren for diverse komplikasjoner...
Trebarnsmamma30 Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Leste nettopp en plass at en bør helst vente minst 18 mnd før en utsetter kroppen for et nytt svangerskap. Et år bør en i hvertfall vente, det sa helsesøstera til meg da Kristina var baby..
Amazone Skrevet 16. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2007 Okei, takk for svar:) Synes også å huske at det har vært anbefalt hvertfall ett år. Man kjenner det jo litt på seg selv også, tenker jeg. Mini er nå tre månder, så har mer enn nok med henne nå, men kunne egentlig tenkt meg en til om ikke mange år. Regnre med kroppen og psyken sier ifra når det er klart for neste beibiprosjekt;)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Vil bare komme et råd.man er veldig fruktbar rett etter man fått barn og når man slutter og amme.Jeg ble gravid rett etter jeg sluttet og amme ,så det blir bare 14 mnd mellom mine to:)Så bruk prevansjon visst du ikke vil ha to så tette.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Det kommer jo an på person til person...kroppen har ikke bygd seg opp igjen etter fødsel før etter 6 mnd, så noe tettere enn det blir sett på som risikosvangerskap. Eller...de skal bli sett på det. Personlig blei ikke mitt det selv om jeg blei gravid igjen da snulla var 2,5 mnd. Og jeg hadde faktisk et mye bedre svangerskap med vesla enn med snulla så jeg har gode erfaringer med to ekstremt tette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå