lillegull:) Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 driver å skal pumpe ut litt mm så jeg kan ha et lite lager i frysern, men kommer ikke så mye av gangen.. kan den melken jeg pumpet i kveld stå til i morra også kan jeg fylle på med mer??
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Jeg drev også og pumpet en stund, og man kan fryse ned og fylle på den nedfryste melken med fersk melk leste jeg meg til iallfall... Er ikke alltid det er så enkelt å få til pumpinga. Jeg trengte sånn Syntocinon nesespray for å få melka til å sprute godt nok til å få pumpa litt...
Super-Langbein Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Den holder seg 2-3 dager i kjøleskap, men du skal ikke blande melk med ulike temp. Noen ganger er utdrivningsrefleksen litt treig, slik at det tar litt tid før melka kommer rennende- det hender jeg må sitte litt med pumpa før det blir noe fres..
lillegull:) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. november 2007 okai, så jeg kan ikke pumpe ut mer i den som står i kjøleskapet? hmm, litt bortkasta å fryse ned 40 ml liksom:) er sånn her også, så er det skikkelig fres, men daber fort av igjen.. mini er 3 mnd og i starten pumpa jeg jo masse mer.. rart det der.. mene nesespray?? skal det hjelpe altså?
Super-Langbein Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Jo altså, hvis du setter melk i kjøla ; den neste melka du pumper ut den dagen setter du bare i et annet beger i kjøleskapet og så kan du blande de når de har lik temp, og så fryse, Forøvrig får du jo mer melk jo oftere du pumper/ammer. Det med nesesprayen har jeg ikke prøvd, men den trigger utdrivningsrefeksen så vidt jeg vet.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Pump mens du ammer. Det prøvde jeg, og det gikk mye fortere, og kommer mer melk også Så sånn gjør jeg det når jeg pumper nå. Babyen på ene puppen, pumpa på andre.... Litt pes første gangene, men så går det sååå fint, syns jeg hvertfall!!
heldigec Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Nesesprayen får du på apoteket med resept fra lege eller HS. Den øker utdrivningen og er super når du skal pumpe!
lillegull:) Skrevet 16. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2007 aha:) da skal jeg prøve meg frem litt.. takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå