Blue Lady Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Jeg har mer enn nok melk, men Mina får rett og slett ikke nok virker det som. Hun spiser annenhver time nå, både natt og dag. I kveld har jeg ammet 1830, 1930, 2200, slik varer natta.. utrolig slitsomt. For bare en mnd siden så la jeg hanne 1900 og så vpknet hun for mat kl 0300, det var deilig det. Noen som har noen tips kanskje? (vil ikke begynne med flaske med mme på kvelden). Hun er rett over 3 mnd.
~sjiraff~ Skrevet 16. november 2007 #2 Skrevet 16. november 2007 Økedøgn? Hvor lenge har dette pågått da?
Kirsebæra Skrevet 16. november 2007 #3 Skrevet 16. november 2007 Kanskje hun bare har økedag...at hun vil ha mere mat i en periode.... en venninne av meg hadde det, hvor sønnen plutselig skulle ha mere mat enn vanlig(omtrent slik som du beskriver det, annen hver til hver time) og hun begynte da å gi han mme på kvelden da han la seg og det holdt i mange timer. dette gjorde hun i ett par uker og så var det stilt....
mayaya Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 Rop på Expat! :-) Evt spør inne på ammedebatten. Masse gode svar der. Lykke til!! PS: Min lille begynte å våkne veldig mye når han hadde passert 4 mndr. Vår løsning ble tyyyyynn grøt/mm-blanding på kvleden. Det holdt masse i en månedstid det :-) Jeg vet ikke hvorfor, men hs og fastlegen ville heller at vi gjorde det enn å gi mme.
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2007 Trodde det var økedag, men det har liksom bare trappet seg opp den siste måneden. Hun har tatt fra meg time for time om natten. Finnes det noe som heter økeuker ) ?
1881 Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Kjøp amme te, drikk et glass rødvin av og til for og produsere mer. Ølgjærpulver skal visstnok være bra for og øke produksjonen har jeg hørt fra homeopat. Ellers og amme oftere stimulerer jo til enda mer produksjon. Du kan jo også prøve og pumpe deg og gi flaske om du syns det er lettere. Lykke til!
~sjiraff~ Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Tror jeg hadde prøvet å holde en stund til... Det er nemlig ingen garanti for lengere soving selv om du begynner med mme, velling eller grøt..
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2007 Ja, har erfaring med velling, måtte gi det til Lucas da han var 3 mnd pga lite vektoppgang. (ammet ikke da, men pumpet meg så han fikk nok ikke den feite melka.) HS og legen sa til meg også at velling er like bra som mme når babyen er over 3 mnd.. Hadde så lyst å fullamme i hvertfall 5 mnd siden jeg får til ammingen.
*Rutletutt* Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Har det på samme måten som deg, Blue Lady...mistenker at hun bruker meg som smokk...(hun vil ikke ha vanlig smokk). Hun våkner stort sett annenhver time om natten for pupp...sliiiitsomt:o( Du kan ikke pumpe deg og gi på flaske før hun skal sove for kvelden da? Det hadde jeg store planer om å gjøre, men snuppa nekter å ta flasken også gitt... Velling/tynn grøt kan kanskje være på tide? Hvordan legger hun på seg? Tenkte jeg skulle snakke med hs om det neste gang jeg skal på kontroll. Milla la ikke sånn kjempemasse på seg sist gang, så det kan jo være jeg ikke har nok til henne. Hadde ikke nok til storebroren og måtte begynne med grøt rett over 3 mnd da han ikke la godt nok på seg, ikke sov og ikke tok flaske. Er ikke bare-bare med disse søte små, nei;o/
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. november 2007 #10 Skrevet 16. november 2007 eldste her sov fra 23-06 fra han var 6 uker. da han var ca 3,5 mnd begynte han sånn som det der.. da begynte vi så vidt med grøt på kvelden, og da var det tilbake til den gode søvnen igjen...
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2007 Takk! men mener jeg har nok melk! det virker bare som at det ikke er nok "hold" i mm. Har overskudd hver dag, frysern full av mm... Rart dette..
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2007 Heia Rutletutt! tror mye er likt med våre barn ) Jo, hun får faktisk flaske noen kvelder før hun legger seg. Jeg har begynt å jobbe en liiiiiiten stilling noen kvelder i uken og da legger pappaen henne. Hun drikker mellom 100 og 150 ml mm, men våkner like raskt igjen som når hun ammes på kvelden. Smokk tar hun også, men når hun vil ha pupp så blir hun illsint når hun får smokken, så tror rett og slett hun er sulten. Vektoppgangen er bra, hun vokser i rekortfart, men har ikke veid henne på over 1 mnd, men merker at klærne blir for små så hun legger godt på seg. Bruker allerede 68 i klær. Nei, det skal ikke være enkelt
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. november 2007 Hørtes fantastisk ut 2b@rnsmor-27*
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2007 ja, jeg gir ikke grøt eller velling før hun er hvertfall 4 mnd, så får jeg bare ta dag for dag tror jeg.
*Rutletutt* Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 Oi, jobber du litt igjen allerede? Tøft:o) Hun legger ikke på seg såpass mye at hun kanskje trenger litt velling/grøt da? Tror jeg har hørt om andre som har hatt det sånn, at de små må ha det pga at de krever mye mer...men er ikke sikker...? Milla er nok litt mindre enn Mina da, hun bruker 56 og 62;o) Ville nok prøvd med litt grøt, jeg - evt snakket med hs om det hvis du er usikker - men det høres ut som på meg at hun kanskje krever litt mer enn du har siden hun vokser mye. Uff, nei - skulle kommet med bruksanvisning altså;o)
Blue Lady Skrevet 16. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 16. november 2007 Ja, de skulle ha kommet med en egen bruksanvisningsBOK de små ) Ja, jobber littegranne. Er ikke noe husmoremne, trives ikke med å kun være hjemme, så det er så godt å komme meg litt ut blandt folk og ikke "bare" være mamma. Ja, jeg tenker at hun kanskje trenger mer mat siden hun er stor, da jeg veide henne på badevekten var hun 7 kg, men den er jo ikke helt til å stole på da. (her er bilde av deilige Minababyen min: http://i103.piczo.com/view/2/b/g/u/w/0/v/g/6/0/9/d/img/i212696759_49116_2.jpg )
*Rutletutt* Skrevet 16. november 2007 #17 Skrevet 16. november 2007 Så utrolig herlig:o))))) God og rund, akkurat som babyer skal være;o) Milla er også god og rund, hun ser mye tjukkere ut enn hun er, hi hi - har "alt" i fjeset, noen skikkelige bollekinn:o) Skal være litt å ta i, ja;o) Milla var 5330g på 3 mnd kontrollen, og jeg er spent på hvor mye hun har lagt på seg til 4 mnd kontrollen om halvannen uke:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå