Gå til innhold

kviser og nupper på bryst og rygg

Anbefalte innlegg

Skrevet

HERLIG! Har blitt velsignet med små nuppete kviseaktige prikker på halve kroppen (brystet og hele ryggen, skuldre og hals). Virker som det er hormoner, er i uke 13 og hatt de i 2-3 uker real bad nå. Før dette var det "kun" litt på brystet, nå tar det helt av og plager meg enormt. Er mest ekkelt å ta på, må bare klø på de, selvom det kanskje ikke klør bare er mest i veien..

Noen som har noen gode råd for hva man kan gjøre? Har prøvd peeling i dusjen, virker ikke som det har veldig effekt. Har også prøvd aloe vera uten virkning.. Andre som har opplevd dette forresten?

Glad det er vinter jeg... Men moten er ikke akkurat snill mot meg med enorme utringninger.. Må gå i høyhalset (har på halsen også seff)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra hvis du finner vidunderkuren... For jeg sliter med akkurat det samme... Og jeg har bare gitt opp. Jeg tenkte litt på å prøve å finne igjen de derre kvisestripsene som man brukte på nesa :) Ellers har jeg virkelig ingen anelse... Kanskje en skikkelig ansiktskur kunne hjulpet? Leiremaske eller noe?

• 2 uker senere...
Skrevet

hehe... måtte bare svare på dette.. er i uke 39 nå, og husker så godt de nuppene dere beskriver!! utrolig irriterende, og det var midt på sommeren men periode var verst. tror ikke det er mye som hjelper mot det, de er nok styrt av hormonene, men trøst dere med at det blir bedre jo lenger dere kommer i svangerskapet!!

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er talg som skal ut å smøre huden din, så ikke smør deg så mye med krem hvor de er. Ikke plukk på dem fordi da kan det bli infeksjon og kviser.

Prøv å ta et litt forsiktig ekstratak med håndkledet når du tørker deg etter dusjen men ikke så hart at de rives opp og blir sårete...

• 1 måned senere...
Skrevet

det hjelper å ta en svamp og lage små sirkelbevegelser på kvisene i dusjen. få hjelp av sambo på ryggen eventuelt. gjør dette hver gang du dusjer så forsvinner de etter en uke tror jeg. lykke til

Skrevet

Det som funker best er en omgang med hampvott/scrub, etterfulgt av en aha- eller bha-syrekrem. Bha er å foretrekke, for den kan rengjøre nedi porene, og fjerne talgproppene der.

• 2 måneder senere...
Skrevet

det kan være lurt å kjøpe en bra peeling krem og bruke i dusjen. Åsså klapper du deg tørr etterpå, og smører på en krem som lindrer kløe og irritasjon. Kviser og nupper kan spres hvis man klør og skrubber for mye. :) Er enda plaget med kviser over hele ryggen og under brystene, men syns det hjelper m en god krem som lindrer kløe.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Homøpat medisin funker, det har med hormonene under graviditeten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...